Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Australorps der hakker hinanden !  (Læst 3262 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Saltvandsforum dk

• Gæst
Australorps der hakker hinanden !
« Dato: 11 Maj , 2009, 11:37 »
Prøv at se vedhæftede billede !

Det er kun min høner, og det er alle sammen lige ved hale/ryk og nogle rundt ved halsen. Jeg bor ikke ude ved dem men har aldrig set dem hakke på hinanden ?

Hvad skyldes det og hvad kan gøres ? De får dagligt grønt og madaffald, og fodres med skønt øko foder af prima kvalitet, de har inde og ude, sand og jord, pinde og kasser - men kønne er de snart ikke længere !!!

Vi har ialt 7 stk + en hane og en enkelt dansk landhøne på ferie :)

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: Australorps der hakker hinanden !
« Svar #1 Dato: 11 Maj , 2009, 11:46 »
Jeg tror det er 'haneslid' fra når hanen træder damerne. Han holder nok fast i nakkefjerene, så de bliver nappet af efterhånden. Det er der nok ikke så meget at gøre ved, men måske kunne det hjælpe lidt at du smide en balle halm ind i hønsegården en gang imellem, og smide lidt korn i det, så kan det være der bruges mere tid på fødesøgning/skrabning end på parring.
Mvh Marianne

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 11 Maj , 2009, 11:49 »
En af mine australorpdamer ser også sådan ud. Det er fordi hanen er mere på hende end de andre.
Støtter op om Mariannes forslag. Giv ham lidt at beskæftige sig med, så han "glemmer" damerne lidt  ;)

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #3 Dato: 11 Maj , 2009, 16:29 »
Hmm, glemme damerne bare fordi der er lidt adspredelse  *e *e

Hvis det er en enkelt, så kan det være nødvendigt at tage hende fra. Eller du må give damerne saddel på
http://www.mbldesigns.com/chicken_aprons.html
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 11 Maj , 2009, 17:05 »
Jeg er enig med de andre, det er hanen. Hvis du ikke skal bruge befrugtede æg, kunne det måske være en ide at lade hanen gå i en anden gård. Jeg ved dog ikke hvor lang tid det tager for hønerne at genoprette og få nye fjer. Måske en anden ved det ???
Den der med sadler ??? det er da utroligt hvad håndarbejdsfremmelige kan fremstille ;D
Venlig hilsen
Eva

Offline mathias christensen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 11 Maj , 2009, 17:39 »
det er helt skkert ''haneslid''. det kommer når hanen står på rygen af hende og træder fjerene af.
mathias-3,3 rouen ænder, 1,1 grå landgæs, 2, 6 landhøns + det løse

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 11 Maj , 2009, 20:31 »
Haneslid og hønsesadler? Det her forum er altså mere kinky, end man lige skulle tro <T
Jeg lærer nye ord hver dag! ;)