Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hønseloppe eller katteloppe?  (Læst 3315 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene71

• Bruger
Hønseloppe eller katteloppe?
« Dato: 03 Marts , 2016, 21:03 »
Jeg har fundet en død loppe på mit spisebord  /d

Den kan komme fra katten - jeg synes bare ikke hun går og klør sig.
Men kan den også komme fra hønsene? De kommer naturligvis ikke indenfor, men kan jeg have slæbt loppen med ind fra hønsene i min fleecetrøje?

HVIS der er lopper hos hønsene, tror jeg det er i bundstrøelsen i huset. Jeg har før overvejet at drysse hemexcide i bunden (det har jeg i redekasserne), men er det en god ide? For jeg ser jævnligt mine høns gå og rode i strøelsen og nippe/spise af den.

Mvh. Lene
Nu uden fjer i haven
(billedet er en dværgwayndotter)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hønseloppe eller katteloppe?
« Svar #1 Dato: 03 Marts , 2016, 22:04 »
Mon ikke det er en katteloppe?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene71

• Bruger
« Svar #2 Dato: 04 Marts , 2016, 10:44 »
Jeg slipper helt sikkert nemmest, hvis det er en katteloppe  :) Og hun har allerede fået en pipette kemikalier i nakken /o

Desværre har jeg en kraftig mavefornemmelse af, at loppen kommer fra hønsegården. Hele vinteren går katten kun tur i min lille lukkede rækkehushave - hvor der ikke kommer andre katte ind - og hun har aldrig før haft lopper om vinteren. (Sommeren er en helt anden sag. Der bor vi i kolonihave, og katten er fritgående om dagen. Men der er hun på forbyggende loppekur).

Desuden finder jeg lidt flere fjer hos hønsene, end jeg tidligere har gjort. Men måske smider hønsene helt naturligt lidt af deres fjerdragt, her hvor foråret og varmen nærmer sig?

Mvh. Lene
Nu uden fjer i haven
(billedet er en dværgwayndotter)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 04 Marts , 2016, 20:01 »
Vinteren har været utrolig mild og alt krybet har trives rigtigt. Men jeg synes nu ikke at høns er så plaget af lopper, det er mere lus, fjermider eller blodmider, som rammer dem.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub