Håber, nogen kan hjælpe med et godt råd!
Jeg har en hønseflok med fem høns og to haner. De kommer fra samme kuldt og udover lidt håndgemæng i starten, har vi ikke haft problemer med dem.
Men igår føjede jeg så fire nye høns til flokken. Jeg har fulgt alle kunstens regler med at lukke dem inde i hønsehuset hele dagen og først lade de gamle komme ind til dem i går aftes, har flyttet dem rundt på pindene, så de sad op ad hinanden og sådar givet dem alle et strøg med et hvidløg, så de dufter af det samme.
Med de tre af dem ser det pt ud til at gå okay, men her til morgen tog jeg den ene hane i at hakke den nye mørklægger til blods. Virkelig til blods. Huden på hendes nakke er helt væk og det nedneunder er alt en stor, blodig masse. Hun er i live men selvflgelig medtaget og jeg har lige for nu isoleret hende.
Men hvad gør jeg? Skal jeg kappe hovedet af den nye samt af hanen, der angreb hende eller er det en del af slaget gang? Jeg var forberedt på, at det kunne blive en voldsom affære, men her er jeg decideret i tvivl om hun overlever.
Gode råd og erfaringer modtages MEGET gerne!!!