Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nybegynder i hønse/-huse-verdenen  (Læst 14155 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marlene H.

• Bruger
Sv: Nybegynder i hønse/-huse-verdenen
« Svar #15 Dato: 01 Februar , 2016, 08:23 »

Er det selve hønsegården der bliver 2 x 3 meter og så gange to? Hvis ja, skal du nok regne med, at den hurtig bliver fræset op. Hvis de kan få udgang til selve haven, vil det være ideelt.

Hejsa,

Ja så meget for min mål... Viste det til manden, så er lige blevet sendt ud med målebånd...
Grunden vil blive på 5*8 m, altså 40 kvm ca, hvoraf huset vil blive sat på pælei det ene hjørne, så det passer i højden til en trillebør når der skal muges ud plus til sandbad under.

Nu læser jeg på flere sider, at man skal grave et lag af og lægge grus, er det bare til sandbadning eller hvordan? Jeg har set flere som går på græs, er det ikke ok?

Hilsen Marlene
1.0 mand
1.1. børn
1.0 kat

Offline Marlene H.

• Bruger
« Svar #16 Dato: 01 Februar , 2016, 08:25 »
Jeg har sådan et 'færdigpakke-hønsehus' fra Wood-Nordic - model 1. Et lille et til to høns. Fås også større. Det fungerer rigtig godt. For det første er det tørt - det regner absolut ikke ind og fordi der er højde er der god luftcirkulation. Træk er der heller ikke noget af. Vi har grundet det med 'bevarende' olie inden det blev malet, og det ser ud til at kunne holde i mange år.

Et stort minus synes jeg dog der er - og det er at materialerne er lige vel spinkle. Det kan sagtens holde , men ikke til at vi går/kryber  ind i huset, man skal i hvert fald træde forsigtigt. Der er ikke rigtig noget til at sætte redekasser op på ( kan dog købes med - og så er der nok også ekstra lægter de kan hænge på). Hvis materialerne havde været en tand kraftigere ville det være et super hus.

Der sker jo ikke noget ved at spørge om man kan få huset lavet i kraftigere materialer. Huset bliver lavet når man har bestilt det - så man kan vælge hvor lemmen skal sidde - plus andre tilvalgsmuligheder. Iøvrigt et meget sobert firma at have med at gøre.

Tak :)
Har du mulighed for at sende deres hjemmeside på PM til mig? Eller skrive den i tråden så kan jeg lige lure på dem :)

Hilsen Marlene
1.0 mand
1.1. børn
1.0 kat

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #17 Dato: 01 Februar , 2016, 08:33 »
Den hedder bare woodnordic.dk men siden er under ombygning pt.

Hønsene kan sagtens gå på det underlag der nu engang er.

Sandbad er nu også forkert skrevet mange steder. De foretrækker støvbad i tørt jord, og det graver de selv frem.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.