Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hovsa!  (Læst 13715 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

hoejberg

• Gæst
Hovsa!
« Dato: 09 Maj , 2009, 20:59 »
Så blev vores hønse bestand udvidet. Vi "kom til" at købe en ny hane og 9 kyllinger ;D
Er der så nogen der kan fortælle os hvad der sker hvis han træder dem ( når de bliver størrer) og det er hans egne unger ???
Det er Orpington der er udvidet med. Vi har stadig 6 rød amerikaner damer, men de kan vel saktens gå med den nye herre. Det ser hvert tilfælde rolig ud der ude. Er lidt bekymret for hvordan de modtager de små. De er ca. 4 uger. Nå, men vi håber det bedste. Smutter lige ud og kigger til dem igen ;D

Offline liski

• Passiv bruger
Sv: Hovsa!
« Svar #1 Dato: 09 Maj , 2009, 20:59 »
Hvis hanen er vant til de små, passer han sikkert på dem.  De er jo hans flok.

Tillykke med dem <I
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

hoejberg

• Gæst
« Svar #2 Dato: 09 Maj , 2009, 21:34 »
Tak. Jeg ved ikke om han har gået sammen med dem, han gjorde ikke da vi hentede dem.
Kyllingerne ligger i en klump på gulvet (i halm) og hanen er gået til ro på pinden. Der er en af de gamle damer der er gået med ham, og sidder klods op af ham :D

hoejberg

• Gæst
« Svar #3 Dato: 09 Maj , 2009, 23:25 »
Prøver med et par billeder.

hoejberg

• Gæst
« Svar #4 Dato: 09 Maj , 2009, 23:31 »
Og nogle af kyllingerne :D

hoejberg

• Gæst
« Svar #5 Dato: 09 Maj , 2009, 23:32 »
Hvordan ser man forskel på høniker og hane kyllinger?

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #6 Dato: 09 Maj , 2009, 23:50 »
Hej

Det er svær at bedømme hvad de bliver, men mit bud er, den blå på det første billeder bliver en hane, på den nederste billede tror jeg at den legbarfavet i mellem tårnene er en hane.

Tommy

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #7 Dato: 10 Maj , 2009, 00:05 »
Det kan godt være, det er mig, der er forkert på den, men jeg synes ikke, der er nogen af disse, der er legbarfarvet.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 10 Maj , 2009, 06:21 »
Billede 1 med kyllinger er den blå i midten og den gule til højre, helt klart haner.

Du ser det på hoveddelene, hanerne få hurtigere større kam og hagelapper - hanetræk.

Pas på med at sætte dem sammen med hybriderne, for de kan godt være nogle aggresive racister og Orpingtonnerne er meget rolige og stille dyr.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #9 Dato: 10 Maj , 2009, 07:03 »
Jeg har nok ikke forstået spørgsmålet rigtig, med du købte 1 hane, er det den store på billedet, og så købte du 9 kyllinger og det er dem på de 2 andre billeder. Hvis det er sådan der er så tror jeg det ville være synd at sætte små kyllinger ind til en voksen hane.
Hvis hanen skuller være blandt kyllingerne, ja så tror jeg du har 2 haner, den gule og den blå,   *f
Ja og tillykke med forøgelsen, ja det med høns har med at gribe om sig  ;)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 10 Maj , 2009, 09:12 »
Jeg tror også at der er mindst to haner der måske tre ;)... Tillykke med forøgelsen :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Teddy

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 10 Maj , 2009, 09:58 »
Mit bud er 3,1 på det midterste billede. Så tydelig kammærkering i den alder slår sjældent fejl.
Dommeraspirant med hang til svømmefugle.
Har Pt.selv Norske, Svane og Danske gæs. Ænder: Orpington, cayuga, Dansk and, Moskus, Aeyelsbury, Roun og så mine kære blå Andalusier høns i stor og dværg. På prøve er Pt. en stamme sorte Plymouth Rock.
www.minorkaklubben.dk

hoejberg

• Gæst
« Svar #12 Dato: 10 Maj , 2009, 09:58 »
Mange tak :D
Hanen er også ny, og de går alle sammen. Indtil nu har der været god ro og orden, og der bliver holdt meget godt øje med dem.
Kyllingerne er inde, men kan gå ud hvis de vil, og de store er ude og kommer ind for at lægge æg.
Om natten sætter jeg et stykke net op så kyllingerne har et sted at løbe hen hvis hønsene er efter dem. I går aftes lå kyllingerne i en klump i den ene hjørne på halm, og hønsene sad i en klump i den anden ende af huset på pind og sk...bræt. Hansen sad på pind midt i huset og holdte høns og kyllinger adskilt.

hoejberg

• Gæst
« Svar #13 Dato: 10 Maj , 2009, 12:38 »
Hvordan med indavl ???
Hvis nu nogle af kyllingerne er hans, må de så gå sammen med ham når de bliver store ???

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #14 Dato: 10 Maj , 2009, 13:34 »
Jeg har hørt mange hønsefolk sige at hvis man skal have nyt blod i sin flok skal man mange gange meget langt væk eller til udlandet for at få nyt blod i besætningen da de tit er i familie med hinanden på en eller anden måde herhjemme (selvfølgelig kun de renracet) men om det passer ved jeg ikke. ::)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.