Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rotteplage  (Læst 29659 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Rotteplage
« Svar #30 Dato: 17 Januar , 2016, 09:48 »
Status på rotterne: de er her stadig, men jeg tror at giften begynder at virke. De har ikke rørt giften i stationerne, men derimod ædt af de parafinruller med gift, som jeg har bundet ståltråd i og proppet ned i rottehullerne. Der er stadig aktivitet, for der graves ivrigt langs hønsehuset hver nat, men jeg tror ikke de kommer ind i hønsehuset om natten. Hvis de gør er det i hvert fald via taget, og det tror jeg ikke de gør. Jeg sørger fortsat for at fjerne al foder om natten, og det tror jeg virker. Jeg har ikke fanget noget i hverken klapfælde eller den trådfælde jeg satte op forleden dag. Jeg har lagt en museblok som lokkemad i trådfælden, men måske skal jeg prøve med et stykke spegepølse eller lign. i stedet for?
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #31 Dato: 17 Januar , 2016, 10:18 »
Vores rottemand siger at store rosiner er den bedste lokkemad.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #32 Dato: 17 Januar , 2016, 11:04 »
I fjerkræforums facebook-gruppe kører der lige nu en tråd, hvor der indtil videre er kommet 59 forslag til, hvad man skal lægge i klapfælderne - de fleste forslag er givet af kommunale rottemænd - så der er vist frit valg på alle hylder. "Mine" rotter elsker Yankiebar ::)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline ulla

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 17 Januar , 2016, 13:32 »
Her virker peanutbutter , min datter havde fået mig overbevist om at det var guf, så jeg købte gladeligt 3 store glas da jeg var i Tyskland , men føj, det var der alligevel ingen mennesker her på matriklen der kunne lide, så fik vi en lille mus på besøg , og jeg måtte finde på noget den ville kunne lide og som ikke var nemt at fjerne fra smæk fælden, vupti , nyt at bruge peanutbutter til for alle gnavere 😁
0,2 dorking
0.1 kæmpe jersey
1,5 amrock
16 grunlaegere
1,0 land kanin
1.1.skotsk terrier
1,0 irsk terrier
0,2 ,5 staldkat
3.1 heste og ponyer
1.2,19 moskusænder
mand og to piger (de nægter at blive kataloggiseret som dyrene ;-)

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #34 Dato: 18 Januar , 2016, 16:40 »
Hej Ulla.
Du skulle måske have købt Nutella,det kan de fleste lide  *s
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #35 Dato: 18 Januar , 2016, 17:18 »
Så var der gevinst. En stor fed moppedreng lå ved siden af en af giftstationerne her i eftermiddag. Det ser ud til at stategien med 0 foder i hønsehuset om natten, samt massiv fodring med gift udenfor begynder at virke /o.
Venlig hilsen Tanja

Offline ulla

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 19 Januar , 2016, 01:32 »
Ja Leif 😀 Det bliver det også igen,  næste gang vi drager sydpå , det virker også på rotter, der lå en i smækfælden i dag. Er rotter kanibaler ? Der var blevet bidt/spist af den og kattene kan ikke komme ind i det tomme gåse hus .
0,2 dorking
0.1 kæmpe jersey
1,5 amrock
16 grunlaegere
1,0 land kanin
1.1.skotsk terrier
1,0 irsk terrier
0,2 ,5 staldkat
3.1 heste og ponyer
1.2,19 moskusænder
mand og to piger (de nægter at blive kataloggiseret som dyrene ;-)

Offline anja b

• Bruger
« Svar #37 Dato: 22 Januar , 2016, 09:57 »
Ja rotter er kannibaler. Har flere gange oplevet at der kun var en halv rotte tilbage i fælden. Jeg har siden høsten fanget 35 rotter + 21 hos genboen hvor jeg passer hans fælder. Jeg bruger både tråd- og klapfælder og bruger korn som lokkemad. Jeg bruger toppen af et kaninbur til at sætte over klapfælden og et håndklæde over så der ikke går fugle i. Jeg bruger også kloakrør hvor jeg skubber klapfælden ind og hønsenet for i begge ender og ligger dem langs hønsehuset. Hvis man kan få fat i plastik  brødkasser fra butikkerne er de også rigtig gode. Husk at fælder skal tilses hver dag.

Offline Marie1

• Bruger
« Svar #38 Dato: 22 Januar , 2016, 17:57 »
Jeg er begyndt at fodre hønsene i en skobakke fra Harald Nyborg. Så behøver de ikke smide om sig med foderet, for at få det de vil have, og den er nem at fjerne om natten. Hønsene er meget glade for det, vil hellere spise fra skobakken end fra beholderen. Jeg er også glad for der bliver mindre til rotterne.

Offline Gok

• Bruger
« Svar #39 Dato: 22 Januar , 2016, 19:09 »
Tak Marie!
Det var en af de bedre ideer!
Skobakken kommer frem i morgen!
Jeg er bare så træt af, at det meste foder bliver smidt ud, når gokkerne leder efter det de helst vil have.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #40 Dato: 22 Januar , 2016, 20:37 »
Vi har også talt om en skobakke eller en bagagerumsbakke. Ind til vi når så langt bruger vi låget fra en stor regntønde, og det fungerer også rigtig godt. Låget er magen til dette (billede fundet/lånt på google).

Siden den døde rotte fra begyndelsen af ugen, har jeg ikke observeret den store aktivitet. Der bliver gravet ganske lidt ved hønseklappen om natten, men ikke meget, og de kan ikke komme ind. Giften rører de ikke i øjeblikket.
« Senest Redigeret: 22 Januar , 2016, 20:40 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja

Offline Jensens video

• Passiv bruger
« Svar #41 Dato: 22 Maj , 2016, 22:33 »
Man skal nok ikke reklamere med at købe <a href="http://chrisal.dk/rottegift/" target="_blank">rottegift</a> i udlandet, da det ikke er lovligt - og temmelig dyrt, hvis det bliver opdaget.  Kender en der blev stoppet ved grænsen.  Bøde kr. 15.000 + lidt afgifter.  :-[