Jeg slagter og spiser med glæde alle overskudsdyr (også gamle høner og haner - det er bare et spørgsmål om tilberedning, og måske også race…). Men det er altid med blødende hjerte, når jeg beslutter, at i dag er dagen, hvor deres liv ender.
Dog synes jeg mit hjerte bløder endnu mere, de gange jeg sælger levende dyr videre. Selvom de er de heldige, der får lov at få et liv og formere sig - så ved jeg jo aldrig helt, hvordan det liv kommer til at tage sig ud, og om der nu også bliver passet godt nok på dem. Jeg gør selvfølgelig, hvad jeg kan for at fritte de nye ejere ud - men der er altid en rest af tvivl (Bare kald mig kontrolfreak

)
Så faktisk har jeg det bedst med at være bøddel frem for sælger.
Og når først hovedet er kommet af, og kroppens 'beboer' er draget videre på sin færd, ja så holder mit hjerte som regel op med at bløde - mens min mave begynder at rumle.
P.s. nødslagtede syge dyr fryser jeg ned med fjer og det hele, så jeg altid har 1-2 dyr i (en særskilt ikke-til-fødevarer) fryseren, hvis der skulle komme en lidt for nærgående ræv forbi. Så ryger hønen med fjer i rævefælden - det er sværere at modstå for ræven, meget sværere end den lækreste rå bøf

Det har jeg heldigvis kun været nødt til at gøre brug af én gang - normalt plejer rævene bare at gøre det ræve gør: Afsøger have og bygninger om natten, hvor alle er under lås og slå - og det må de gerne!