Ok - det er desværre ganske almindeligt, at store flokke høns, som stuves sammen .... eller går tæt sammen og oven i købet indendørs, ligner noget sølle forpjusket og halv skaldet noget - det gør faktisk alle industriens hybrider - så kommer dine hybrider sådan et sted fra, så skyldes den manglende fjerdragt stress, for lidt plads, manglende aktivitetsmuligheder, fjerpilning af hinanden pga kedsomhed og frustration....listen er lang.
Dine hybrider skal helt sikkert nok få en flot fjerdragt igen - men hvornår ... det kan jeg ikke sige. En høne fælder normalt første gang ca 1 år efter, den er blevet kønsmoden, så det vare ikke mange måneder, inden dine vokser sig en ny og flot fjerdragt ud.
Hvordan de halvbare hybrider klare en vinter, kan du prøve at spørge Lina Lind Christensen om - hun har stor erfaring med redning af burhøns - hendes profil her på forum kommer i linket, dog kan jeg se, at hun ikke har været aktiv på forum siden april. Vil du gerne i kontakt med hende, så kan jeg hjælpe dig videre
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?action=profile;u=5990