Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skal / skal ikke ????  (Læst 2456 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mailandt/Clausen

• Passiv bruger
Skal / skal ikke ????
« Dato: 25 Oktober , 2015, 21:38 »
Hej.
Dette er første gang jeg skriver på denne side, men har brugt den en del. Den er genial som opslag og gode råd og ideer.
Men nu har jeg brug for lidt hjælp.

Vi er første gangs hønseejere. I november fik vi 4 Isa Warren. Vi er mægtig glade for dem, og det er nogen rigtig kælehøns  ;) De er ca 1½ år nu. Vi har desværre måtte aflive den ene høne for en uge siden, da hun havde læggenød. Det var en stor sorg for mig og vores 4 børn. Nu spørger vores børn om vi ikke skal ha en ny høne. Det er så her mit spørgsmål kommer.

Kan man sætte 1 ny ung høne ind i den eksisterende flok på 3? eller skulle man måske købe 2, så der ikke kun er en ny? Eller hvad skal vi gøre??

Vi har pladsen til 2 nye.
Vi fik lavet et stort fint hønsehus og så har de ca. 100 kvm. gård.

Håber i kan hjælpe med gode råd  :)

Med venlig hilsen
Jeanne

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Skal / skal ikke ????
« Svar #1 Dato: 25 Oktober , 2015, 22:02 »
Du bliver nødt til at ha min 2 nye. En enkelt vil få bank. Der vil sandsynligvis blive en del uro alligevel, og det kan afhjælpes ved at lave et lille område til de nye hvor der er hegn så de kan se de gamle. På den måde kan de lære hinanden at kende uden at kunne komme op at slås.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 25 Oktober , 2015, 22:07 »
Du skal helt sikkert sætte 2 nye ind. At flytte 1 høne er sjældent godt. Når jeg skal have flyttet 1 høne fra et hus til et andet, ta'r jeg 3 høns, for så senere at flytte de 2 tilbage igen.
Hilsen
Peter

Offline Janne Syberg

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 25 Oktober , 2015, 22:35 »
Ja, det er et fantastisk forum vi har her :) Vi stod i samme situation... Havde 4 Orpington, mistede en' til en forstoppet kro  :'( -Fik så to unge Sussex, som gik et par dage ved siden af de "gamle" Sammenføringen gik herefter helt perfekt :) :) Held og lykke med jeres beslutning /o   

Mvh. Janne