Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Der kommer ikke så mange æg. Nogle forslag?  (Læst 3180 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jimmy R J

• Passiv bruger
  • Vil det gå galt at bevise Murphy's lov?
Der kommer ikke så mange æg. Nogle forslag?
« Dato: 19 Oktober , 2015, 15:25 »

Hejsa har et spørgsmål. Men. MEN!!! Det skal ikke udvikle sig til en Hybridhøns er ikke rigtige høns, eller de stakkels Hybrid osv osv. HVIS det er din holdning så bare ryk til et andet opslag TAK!!..

Okay.. jeg har 9 Isa'er. De har altid lagt 8-9 Æg hverdag (som de jo "burde"). Et par lagde sig skruk, men smuttede en rugede nogle kyllinger ud. Dvs i en kort periode burde jeg kun have 6-7 Æg. Det er nu ca 2 måneder siden. Og det daglige udbytte om man kan sige det sådan er nede på 5 æg om dagen.. De er knap 1 år gammle så det er jo ikke det. Har læst mig til at man kan få dem i gang igen hvis man stopper med at have dem på græs, og stopper med alle de "gode" rester, og kun giver dem en god fodder. Hvilket jeg så har forsøgt mig med, men der kommer ikke rigtig gang i de damer igen.. Så hvad tænker i. Hvad er det de skal have som har det rigtige høje protein indhold som åbenbart skulle være afgørende. Vi får et fodder fra en Ægge producent som har Økologiske høns, og det skulle være en Top fodder. Så er der nogle som har ideer, og forslag så modtages de med kyshånd.. TAkker på forhånd.
0.9 Isa Brown
0.3 New Hampshire.
0.3 Sorte Hellevad
2.1 børn.
0.1 Skøn Kone
0.1 Kæmpe Hund :)

If it's not broken. DON'T FIX
Husk En god overskrift betyder SÅ meget for interessen for din tråd!!!
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=24598.0

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Der kommer ikke så mange æg. Nogle forslag?
« Svar #1 Dato: 19 Oktober , 2015, 16:07 »
Mon ikke de er i fældning nu? Så lægger de jo ikke æg så længe.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #2 Dato: 19 Oktober , 2015, 16:45 »
Hvis de er et år, så er de enten på vej i fældning eller i gang.. Så når de har overstået det, så skal de såmænd nok begynde at lægge æg igen. Det vil være en god ide at give dem lidt ekstra protein mens de fælder, for det kræver en del at skifte fjer. Det er også derfor de er holdt op med at lægge æg lige nu
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #3 Dato: 19 Oktober , 2015, 18:23 »
...og når de så er klar til æglægning, så kan du have lys ved dem fx fra kl 4 om morgenen til solopgang - så har de et par timer mere at æde i, det hjælper også på æglægningen.

Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Jens S

• Passiv bruger
    • Jens Stolt photography
« Svar #4 Dato: 19 Oktober , 2015, 21:44 »
jeps, de er nok i fældning, og så lægger de ikke æg, men laver fler så de kan ikæde sig selv.
Så se på fjerene, så får du et fingerpeg, om hvordan det hænger sammen.
Når fældningen er færdig, vil de gerne holde pause til foråret, men du kan pushe dem, og give dem lys, så går de i gang med æglægningen igen, ca 1 måned efter at de har fået fjer igen.