Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Voldelig hane  (Læst 1794 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Palle Andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 12
Voldelig hane
« Dato: 29 ſeptember , 2015, 20:53 »
Hej, hjælp søges,
Her i sommer måtte vi desværre aflive vores gamle hane, og vi fik en ny, han er nu ca. 6-7 måneder gammel, problemet er at han jagter en af hønerne temmelig voldsomt, vi er bange for at han vil slå hende ihjel, han hugger hende i nakken og rusker hende meget voldsomt, alle andre høns rører han ikke, vi syntes det er et mærkelig adfærd, og har nu isoleret den jagtede høne i en gård for sig selv, det er hun naturligvis ikke tilfreds med, men hvad kan vi ellers gøre, er der nogle der har oplevet noget tilsvarende??
Alle vores høns er dværg Wyandotter.
Håber nogle kan hjælpe os med en god løsning, Hilsen Palle

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 945
Sv: Voldelig hane
« Svar #1 Dato: 29 ſeptember , 2015, 21:59 »
Sikke da noget. Det er ikke godt. Jeg har desværre ikke et godt råd til dig, da min erfaring med haner aldrig har omfattet det problem du beskriver.

Men måske du skal give hønen et nyt hjem. Jeg husker en udsendelse fra Givskud dyrepark, hvor den ene af elefant hunnerne ikke kunne sammen med han elefanten. De måtte sende hende væk. For det blev aldrig godt mellem de to dyr. Om dette kan overføres til høns - det ved jeg ikke.

Offline Veteranen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 525
Sv: Voldelig hane
« Svar #2 Dato: 01 Oktober , 2015, 11:42 »
Der findes desværre haner som er aggressive både mod høner pg mennesker. Dette er der een effektiv løsning på /d
De fleste opdrættere vil i løbet af sæsonen have rigeligt med haner til salg. Det er derfor let at finde flotte og og gode haner, og til en næsten urimelig lav pris.
Spild derfor ikke tiden med dårlige haner.
Hilsner
Havehøns giver fred, afstressning og harmoni.
8 store "hjemmelavede" høns på græs.