Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Problem ved udrugning af skrukhøne  (Læst 2941 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline krummeled

• Passiv bruger
Problem ved udrugning af skrukhøne
« Dato: 18 August , 2015, 20:54 »
Hej til Alle på forummet

Jeg håber i kan hjælpe med følgende. Vi har en skrukhøne New Hampshire stor, som har valgt at blive skruk. Ingen af de andre (vi har 8) er blevet det før. Vi har placeret hende i vores kyllingehus for at få lidt fred fra de andre.
Vi har nu prøvet af 3 gange at lægge æg under hende og hver gang træder hun dem i stykker en efter en efter ca. 8 - 14 dage ved det resultat at de resterende æg bliver snaskede og ved gennemlysning er der ingen liv. Vores hane er eller viril nok.

Vi overvejer at opstarte rugemaskinen og så lægge disse æg under hende efter et stykke tid. Jeg ved ikke om hun kan blive ved med at lægge det er trods alt snart 2 måneder hun har ligget.

På forhånd tak hvis i har nogle gode råd.

ps. Vi har før med succes udruget under en gul orpington

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Problem ved udrugning af skrukhøne
« Svar #1 Dato: 18 August , 2015, 21:50 »
Hun har ligget for længe nu, så jeg ville vælge at afskrukke hende eller give daggamle. Det er synd at lade hende ligge yderligere 3 uger på æg.

Til en anden gang... hvor mange æg har I lagt under hende? Det kunne godt tyde på for mange, når de bliver trådt i stykker.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline krummeled

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 19 August , 2015, 07:29 »
Hej Pia

Vi har kun lagt 7-8 æg under hende hver gang, så det burde vel ikke være for meget.

Jeg lod hende gå lidt ud i går ved skumringstid og støvbade og samtidig fik hun en god portion majs som forsvandt meget hurtigt.

Med hensyn til daggamle kyllinger ved jeg ikke hvor vi skal få nogle fra vi bor på Bornholm.

Endelig hvordan afskrukker man hende.

Niels

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #3 Dato: 19 August , 2015, 12:18 »
Du kan afskrukke hende ved at lade hende gå i et bur eller et aflukke uden rede i 3-4 dage eller til hun holder op med at la skruklyde.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.