Os med havehøns går nok meget op i æglægningen fra vore dyr. Det er jo ligesom det vi bl a holder dem for og så glæden over at følge dem i deres gøren og laden.
Når vi samler æg ind, mindes vi måske tiden for mange år siden, hvor vi hos mormor på den fædrene gård tilbragte vore sommer. Lidt romantisk måske, men dejlige tanker.

Æg er, det vi er med til at skaffe til familien, det er måske det eneste vi selv producere til husholdningen, så det har en høj prioritet - noget vi kan påvirke - måske. Det er os der har pligten at passe vore dyr godt og så ville det jo være dejligt, hvis resultatet kunne blive lige så godt, som vores indsats.

Det er jo et eller andet sted belønningen for indsatsen.

Men heldigvis gror træerne ikke ind i himlen. Vore høns lægger de æg de kan og som passer ind i deres daglig dag. De afpasser æglægningen efter de forhold de lever i og den føde de indtager. Og tak for det

For mit vedkommende glæder jeg mig, over de æg der kommer. Kommer der for få efter mit behov i køkkenet, så supplerer jeg fra en lokal landmand. Lige nu kommer der et hver dag, det er max jeg kan få, da de to andre er skruk.
Så glæd dig over dem der kommer og lad os fortsætte med at diskutere. hvorfor der ikke kommer flere end der gør. Måske bliver man klogere og kan øge æglægningen lidt ved forskellige tiltag. I sidst ende er det den enkelte høne, der har det sidste ord at skulle have sagt i den sag.

Det er som at være lystfisker - man håber på den helt store fangst - så vennerne kan blive imponerer, Men som oftest må man til fiskehandleren