Det er sikkert ikke rart at få fjernet sin unge, når man ikke selv er nået til det punkt, hvor tiden er inde til at forlade ungen.

Hvor længe der går før hun glemmer sin kylling, aner jeg ikke, har ingen erfaring for dette.
Du skriver ikke om dine høns går i en indhegning eller frit. I en hønsegård med feks sort tråd trukket på kryds og tværs øverst mellem pælene, skulle rovfugle ikke føle sig fristet til at angribe. I fri natur, ja så er de der straks.

Mht spurvehøgen, så advarer høns jo straks de ser den, men selvfølgelig kan det gå galt.
Kyllinger reagerer omgående når moderen advarer, men er der ikke mulighed for skjul inden for få sekunder, så hjælper det ikke noget.
Min flok er for få dage siden blevet lukket ud af hønsegården. De kan nu gå frit og der er masser af skjulesteder. Om spurvehøgen tager 14 uger gl Barnevelder kyllinger tvivler jeg på. Mit spørgsmål er mere om ræven kommer. Indtil nu har den ikke vist sig. Men jeg ved den er her i området, da jeg i de foregående år har fodret den ude ved engen. Nok ikke særlig klogt, men dengang havde jeg ikke høns.