Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fede høns  (Læst 4532 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bedste

• Passiv bruger
Fede høns
« Dato: 09 August , 2015, 19:23 »
Jeg er ny her, håber jeg får skrevet det rigtige sted, ellers bær over med mig ;). Jeg har lige slagtet mine 11 orpington høns......de havde mere travlt med at se kønne ud end lægge æg  ;), så bestanden bliver skiftet med lys sussex. Nå, men problemet er/var, at alle hønsene var slemt fede, hvad gør jeg forkert? De fik æglægnings tilskudsfoder, en anelse korn, og har så ellers tøffet rundt på godt 2000 m2, hvad kan jeg ændre ved det nye hold?

Offline William

• Passiv bruger
Sv: Fede høns
« Svar #1 Dato: 09 August , 2015, 19:49 »
Prøv at sætte et billed ind af dem :)
Venlig hilsen
William

En flok isa'er

Offline Henrik givskud

• Bruger
« Svar #2 Dato: 09 August , 2015, 20:10 »
Du har fodret alt for godt, tilskudsfoder må max være halvdelen af deres foder, jeg giver kun 30 %, og resten skal være byg eller havre, aldrig hvede og majs til orpington, og så skal de ikke have mere end de spiser op to gangeom dagen. Hvis du fodrer sussex på samme måde bliver resultatet det samme, men det er desværre ofte sådan det går orpington, da de er meget nøjsomme.
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline bedste

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 09 August , 2015, 20:36 »
Lidt svært med billede William, de ligger i fryseren  ;), men Henrik, hvordan regner jeg ud hvor meget foder de skal have? Jeg vil jo mene at som totalt fritgående, kan de finde nok ude i naturen, men er jo også bange for at de alligevel ikke får de rigtige vitaminer, derfor bruger jeg tilskudsfoderet

Offline Henrik givskud

• Bruger
« Svar #4 Dato: 09 August , 2015, 20:48 »
Fodrer to gange om dagen og lad dem beholde foderet i en halv time og fjern resterne, så finder du ud af mængden de skal have, de skal dog have lidt mere når det er kold vinter.
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline bedste

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 09 August , 2015, 20:51 »
 /o

Offline William

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 09 August , 2015, 21:32 »
Når ja, troede det var sussexne ::)
Venlig hilsen
William

En flok isa'er

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #7 Dato: 09 August , 2015, 21:42 »
Hvorfor skifter du ikke bare til fuldfoder? Det har lavere proteinindhold, så der er ikke så stor risiko for at de bliver fede, og om vinteren når de ikke får så meget grønt, så er der fint med vitaminer i det. Ellers kan du tilsætte vispumin til deres blødfoder.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.