Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Toller  (Læst 7867 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Toller
« Dato: 04 Maj , 2009, 16:03 »
Ja nu har jeg jo set at der er nogle stykker her på forum der har tollere (Nova scotia duck tolling retriever)..
Jeg er meget meget nysgerrig, og derfor kunne jeg rigtig godt tænke mig at vide hvor mange der har et eller flere af denne race :P? Mine forældre opdrætter denne race, så det kunne da også være sjovt at vide hvor i har dem fra, altså hvilken kennel. Vi har selv fire voksne tæver. Ronda, Freja, Nuggi og Laika. Gerne send med eventuelt et billede :D

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Kate

• Passiv bruger
Sv: Toller
« Svar #1 Dato: 04 Maj , 2009, 20:15 »
De ser søde ud. men vi har en schæfer, så ingen Toller her.
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #2 Dato: 04 Maj , 2009, 20:33 »
Ja hos mig har vi merle gravhund, men jeg synes jeres hunde er meget flotte  *b
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 04 Maj , 2009, 20:40 »
Tja :D.. Mon ikke at Toller egerne finder frem til tråden ;D.. Der er efterhånden mange der har dem, men mange står stadig på lange ventelister for at få dem :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 04 Maj , 2009, 20:41 »
Min svoger og svigerinde, der bor i Taastrup har også en Toller, Sally, hun er en rigtig dejlig hund.
Jeg ved ikke hvor de har købt den, men tror da, at det er på Sjælland.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 04 Maj , 2009, 20:45 »
Det var da sjovt :D.. Den behøves ikke være købt der :P.. Købere kommer langvejs fra for at købe tollere. Vi har solgt flere tollere til andre steder end til Jylland. Specielt har tyskere en meget stor interesse i dem. Jeg tror lige pt at vi har 10-15 tollere gående i Tyskland. Nok om det ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 04 Maj , 2009, 20:50 »
Mikkel, Prøv min lillebror, han har en Toller vi af og til passer. Jeg fik ham registrerert her i forummet engang jeg var derovre, men han er ikke særlig aktiv. Jeg tror han vil syntes om en PM henvendelse. Hans forumnavn er Dragger.  Han kan være ude at rejse, men er hjemme en gang imellem.
Jeg prøver at sætte et billede ind hvor den er på sammen med vores Flatter, og vores datters Golden.
Hilsen
Peter

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 04 Maj , 2009, 21:01 »
Så har jeg skrevet til ham. Tak Peter ;) Jeg kan godt lide dens flotte hovede, det stråler flot :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 04 Maj , 2009, 21:23 »
Mikkel, jeg ved han desværre har fået kottet kuglerne så han kan ikke bruges til ret meget, anden selskab.
Hilsen
Peter

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #9 Dato: 04 Maj , 2009, 23:12 »
Det er en dejlig hund Mikkel. Racen kunne godt være en kandidat til den næste type hund jeg skal ha.
Jeg skal nemlig ikke ha en Beagle igen selvom jeg elsker min Toby, er han ikke en nem race.

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 04 Maj , 2009, 23:17 »
Lene. Mit indtryk af min brors Toller, er at han bestemt heller ikke er nogen nem race, men det kan jo have noget med opdragelsen at gøre.
Hilsen
Peter

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #11 Dato: 05 Maj , 2009, 00:22 »
Nej, jagthunde skal vist helst bruges til jagt for at blive stimuleret optimalt.
Jeg har vist også dyr nok... men shyy sig det ikke til min mand at jeg frivilligt har sagt det  ;)

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #12 Dato: 05 Maj , 2009, 08:39 »
Jeg har ikke Tollere, men spammer gerne tråden med et billede af mine hunde  ;D  I det mindste er de også røde:

De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 06 Maj , 2009, 20:15 »
Tak for jeres svar :D.. Flotte hunde Louise :)

Peter: Det var da ærgeligt, han er ellers en køn hund ;)

Lene: Det er super skønne hunde, og hvis man oprdager dem ordentligt har man en super dejlig familiehund. Tolleren er en on/off hund. Det vil sige at man kan gå ud og løbe rundt pjatte og lege så tosset man vil, og når man så kommer ind igen kan man så "slukke" for deres vildskab igen, og så er de stille og rolige ;).. Mange siger at de kræver meget motion, men vender man dem ikke til det så kræver de ikke meget mere end hvad en almindelig golden retriver gør :)

I er velkommene til et kig næste gang i kommer på vores kanter ;)..
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 09 Maj , 2009, 07:32 »
Hej Mikkel

Jeg var ude og gå tur med naboerne i går morges, og der var en af naboerne der dukkede op med en tollere :) Så vi har en tollere her på disse kanter. Jeg fik ikke spurgt til hvor han havde den fra, men fik dog lige blæret mig lidt med: Er det ikke en tollere  ;D.

Skal nok prøve at høre nærmer om den når lejligheden byder sig.
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste