Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 5 små dværg Kochin  (Læst 1724 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metmus

• Passiv bruger
5 små dværg Kochin
« Dato: 23 Juli , 2015, 08:58 »
Så har jeg udvidet besætningen med 5 små dværg Kochin i farvemix... Mit spørgsmål går på: er de nogenlunde kønsmodne, som alle andre høns, eller går det lidt hurtigere ved dem, fordi de ikke er så store??? 😄😄
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Rudy

• Bruger
Sv: 5 små dværg Kochin
« Svar #1 Dato: 23 Juli , 2015, 09:16 »
Så har jeg udvidet besætningen med 5 små dværg Kochin i farvemix... Mit spørgsmål går på: er de nogenlunde kønsmodne, som alle andre høns, eller går det lidt hurtigere ved dem, fordi de ikke er så store??? 😄😄

Tillykke med dine dv.Kochin. Det er en dejlig rolig og fortrolig race. Jeg har opdrættet racen i en periode på ca. 20 år, og kan fortælle at mine begyndte æglægning når de var 5 - 5½ md. når de var passet godt. Og det fortæller så at de altså ikke er kønsmodne før :)  Men de var slemme til at skrukke, og ofte behøvede de kun en kort periode med æglægning inden de blev skruk, nogle gange når de var 6-7 mdr. Så i relation til disse ting kan du tage bestik af kønsmodenhed.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 23 Juli , 2015, 09:20 »
Ja okay.. jeg tænkte bare at rent størrelsesmæssigt var de nok hurtigere ude..men det er de så ikke ☺ Det er så fint hvis de gider skrukke på stribe..det er derfor jeg har købt dem 😉 jeg har dog købt en hanekylling også og den ene hønsekylling er måske en hanekylling,  den var lidt tvivlsom..det sagde sælger også, Å det var en chancekylling, men det er ok. Jeg vil se, om jeg rent lydmæssigt kan beholde en hane.. Hvad siger du til støjniveauet fra dem??
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #3 Dato: 23 Juli , 2015, 09:25 »
Jaaa, de har jo et ret gennemtrængende skinger galen. Meget mere gennemtrængende end mine Orpington, og nu også Sussex og Maran, som er meget større...