Halløj!
Vi er helt nye i det her med at holde fjerkræ, så vi håbede på at kunne nasse lidt på ekspertpanelets viden

Vi vil gerne have et hold ænder for at skabe lidt hygge, vi har en lille dreng som vi håbede måske også kunne få lidt glæde af dem når han bliver lidt større, vi synes også det kunne være en god tradition at familien skal ud og vælge hvilken and der skal slagtes til jul

Vi har fået 1 moskusandrik (skulle efter sigende være ret viril) og 5 rouen hunænder af min svoger, alle 6 har gået sammen, yderligere kunne vi godt tænke os et par cayuga ænder (super flotte) og et par indiske løbeænder, men kan man uden videre have flere racer og evt. flere andrikker gående sammen?
Er 9 ænder for mange at holde i en indhegning på 25m2, uden de bliver for trængte?
Ang. foder havde jeg tænkt at købe ”andeblandingen” fra Land og Fritid og så blande den op med hvede og soja (10%) fra foderstoffen, lyder det fint?
Vi har købt vand(10L)- og foderautomat(10kg) fra Harald Nyborg, hvor tit skal vandet skiftes?
Hva med fodring, skal den bare fyldes op og så finder de selv ud af det?
Hvor tit skifter man vandet i "poolen" (200L)?
Skal jeg lave "redekasser"? Evt. i huset eller murerbaljer?
Det er ikke bygget helt færdig, men hvad synes i om vores andeby?
Hegnet er 180cm højt, gravet ca. 25cm ned, hønsenet i de nederste 50cm, der kommer til at ligge 50-60cm hønsenet vandret på jorden (for reven ikke graver). Nogen inputs?
Det var mange spørgsmål på een gang, håber i kan hjælpe;)
VH Mikkel