Det er weekend, men da kæresten skal på job, sidder vi allerede kl 6.15 med rundstykkerne og kaffen og med udsigt over haven. Jeg ser lige noget rødt og tænker, om det er Gøg eller Gokke (henholdsvis den tynde røde og den tykke røde kat). Nix, det er EN RÆV! Lige 4 meter fra havedøren! Hønsene er jeg ikke bekymret for, har lige været ude og tjekke dem, og strømmen er på hegnet, men den flab skal altså ikke stå der og blære sig! Så døren op og de 2 hunde ud! I forvirringen sætter de først kurs mod katten, der også ser ukendelig ud oppe på vindueskanten, med meget tyk hale, men ræven står da pænt og venter med et noget undrende udtryk..

Endelig får ældstehunden sat kursen mod ræven, så afsted går det i fuld fart, med yngstehunden bjæffende bagefter i 3 meters sikker afstand, modig er han jo ikke!
Langt ud over over naboernes grunde, vel en 300-400 meter, ind til det første hegn stopper dem, og hundene vender om og løber hjem. Ræven kan jeg ikke se.
Men! 5 minutter senere kommer ræven travende tilbage, som om den bare har sat sig i hovedet, at den
skal den vej forbi mit hus. Ud med hundene igen, hele scenen gentager sig, men denne gang kommer ræven ikke tilbage.
Godt, det var en tidlig lørdag morgen, ellers havde naboerne nok kigget lidt..
Og hønsene? De nåede vist ikke at opdage noget som helst!
Men hundene fik da lidt ekstra motion den dag..