Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Akut problem! Kun een kylling - hvad gør man?  (Læst 6820 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lene Skelmose

• Gæst
Akut problem! Kun een kylling - hvad gør man?
« Dato: 11 Juli , 2015, 08:54 »
Hvad gør man når der kun kommer een kylling? Lidt en ensom tilværelse der venter. Får fat i nogle daggamle - hvis muligt? Hvor mange dage må der gå ? - tænker at hønen skal være parat til at modtage.
« Senest Redigeret: 11 Juli , 2015, 10:01 Fra Lene Skelmose »

Offline Mette L

• Bruger
Sv: Akut problem! Kun een kylling - hvad gør man?
« Svar #1 Dato: 11 Juli , 2015, 10:21 »
Hvis kyllingen går med sin mor og resten af hønseflokken tror jeg ikke, at det er noget problem. Og du kan risikere, at hønen ikke vil acceptere de nye kyllinger. Hvis den går helt alene ville jeg anskaffe et par kyllinger til.

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #2 Dato: 11 Juli , 2015, 11:46 »
Den går med sin mor. Også langt det letteste bare at lade de to hygge sig - så det vil jeg gøre. Tak for hurtigt svar.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #3 Dato: 11 Juli , 2015, 12:16 »
Helt klart bare lad den gå med mor og de andre. Det er svært at få en høne til at acceptere flere kyllinger, når den først er gået af reden.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #4 Dato: 11 Juli , 2015, 17:16 »
Hun ruger stadig på tre æg - der næppe er liv i. Derfor jeg tænkte at man måske kunne snyde hende ved at tage æg ud og lægge kyller ind. Hvis ikke det er synd for den enlige kylling at skulle være ene, vil jeg gøre det. Skulle egentlig ikke have flere høns i år, men skrukken skulle da have lidt ud af ventetiden. En kylling døde under klækning - ærgerligt - der var liv i går. Tror morhønen har trådt på ægget inden den var kommet ud. Skallen så ud til at have fået en hård medfart.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #5 Dato: 11 Juli , 2015, 19:51 »
Enebarnet kan sagtens gå og hygge med sin skruk - det eneste tidspunkt hvor der måske kan opstå problemer er, når skrukken afviser kyllingen og vil tilbage til flokken, så kan den lille - for en periode - godt blive noget ensom uden en legekammerat
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #6 Dato: 12 Juli , 2015, 08:12 »
Enebarnet kan sagtens gå og hygge med sin skruk - det eneste tidspunkt hvor der måske kan opstå problemer er, når skrukken afviser kyllingen og vil tilbage til flokken, så kan den lille - for en periode - godt blive noget ensom uden en legekammerat

Ja - ideelt er det jo ikke. Hvis jeg kan finde en/et par jævnaldrende når mor 'går fra den' - har jeg mulighed for at lade dem gå for sig selv, og først føre dem sammen med flokken, når de er blevet større. Jeg må vente og se hvor galt det går.

Hvornår forlader mor sin kylling?

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #7 Dato: 12 Juli , 2015, 08:16 »
Mine brahmaer og silkehøns gider ikke deres kyllinger mere efter 6-8 uger. Har haft 2 maraner med kyllinger i år, og de har droppet kyllingerne efter hhv 3 og 5 uger.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #8 Dato: 12 Juli , 2015, 10:04 »
Mine brahmaer og silkehøns gider ikke deres kyllinger mere efter 6-8 uger. Har haft 2 maraner med kyllinger i år, og de har droppet kyllingerne efter hhv 3 og 5 uger.

Håber hønemor holder ud til jeg kommer hjem fra ferie!

Lige nu går hønemor og Kylle-Rylle i seperat afdeling med egen hønsegård. Hvornår kan de komme ud til flokken?

Sikke mange ting der skal tages stilling til når man har et lille hønsehold! I 'gamle dage' da jeg havde høns, boede hønsene rundt omkring på ejendommen og passede stort sig selv. Kyllinger blev ruget ud i flokken og der var ingen problemer i det - der var plads nok. En parcelhushave er noget andet.