Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad stiller jeg op med min ene kylling ?  (Læst 2635 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Camic

• Passiv bruger
Hvad stiller jeg op med min ene kylling ?
« Dato: 23 Juni , 2015, 15:40 »
Min skrukhøne rugede på 8 æg, men kun en kylling overlevede og er nu 1 måned gammel. Den er mega sød. Hønemor og kylling har gået sammen i et aflukke i hønsegården, men hønemor er træt af at være mor og vil hellere ud i haven sammen med resten af hønseflokken og er desuden begyndt at lægge æg igen ! I går aftes var den brudt ud af kyllingeburet og havde sat sig til rette på pinden til natten i hønsehuset, sammen med de andre høns.

Problemet er så kyllingen. Den kan ikke komme med ud i haven med de andre høns, da hegnet ind til naboen, der har hunde, ikke er kyllingesikret. Vi er ret plaget af husskader og jeg er bange for om de vil kunne finde at slå den ihjel, hvis kyllingen kom ud af gården og med i haven, hvis hegnet blev kyllingesikret. Den lille er ikke tilfreds ved at være alene og pipper meget efter selskab. I skrivende stund sidder den og putter hos min dreng og er så helt rolig og nyder livet :-)

Hvad gør jeg ? Lader den være alene i aflukket i hønsegården døgnet rundt ? Tvinger hønsemor til at være sammen med den i døgndrift, selvom den går som en løve i et bur og vil ud eller sætter den i huset om natten med de voksne og sætter den i kyllinge gården om dagen ?

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Hvad stiller jeg op med min ene kylling ?
« Svar #1 Dato: 23 Juni , 2015, 15:47 »
Det optimale vil være, at du finder en eller to nogenlunde jævnaldrende venner til din kylling, så de kan underholde hinanden, lærer af hinanden og vokse op sammen.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Camic

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 23 Juni , 2015, 16:02 »
Det optimale vil være, at du finder en eller to nogenlunde jævnaldrende venner til din kylling, så de kan underholde hinanden, lærer af hinanden og vokse op sammen.
Det kunne være en løsning !
Nogen der vil sælge en kylling der er 1 måned gammel og som kan afhentes i Nordsjælland ?

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 23 Juni , 2015, 16:06 »
Du skal nok lave et opslag 'Efterlyses'

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?board=17.0

ellers er der mange kyllinger - også i den rette alder - til salg i de mange køb og salg grupper på facebook
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14