Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kan jeg samle flokken?  (Læst 3303 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mælkevejen2014

• Passiv bruger
Kan jeg samle flokken?
« Dato: 21 Juni , 2015, 15:53 »
Lige et spørgsmål fra mig til alle jer, der ved det hele   /o

Jeg har 7 teenagere ( 10,5 uger i dag), som er en blandet flok - alle store racer. De er blandede af sussex hane - australorps, brahma og faverolles høns - og nuttede, det er de. Jeg aner ikke, hvor mange der er af hvert køn - MEN:

Jeg har en "mor" (Sussex), der går alene med 3 silker (5 uger).
De 7 teenz, som går alene.
Jeg har 3 voksne hønsedamer (2 sussex - 1 Faverolles), som har det største areal (ca. 150 m2) - hvor alle gerne skulle ende med at gå sammen - når der er sorteret haner fra engang.

Kan jeg på nogen måde sætte nogle af alle disse sammen? Jeg er bange for, at det giver alt for meget ballade - men hvad siger I? Og hvad sker der, når nogle viser sig at være haner? Så må de vel straks væk, for ikke at risikere liv og lemmer?  ::)

Jeg vil gerne ha' samling på flokken, hvis det kan lade sig gøre? ...og på forhånd tak for jeres tid...  /o

...og god søndag til jer alle  :)
1,0 dejlig kæreste, 3,0 fantastiske knægte, 2,0 forkælede katte, 0,3 Trefarvede Sussex (Pistelfjer :D og 2 der mangler navne), 0,1 Hvid Faverolles (Snehvide) og snart 7 smukke blandingshønniker/haner?? ...og 3 nuttede silker hvid/sort og vildtfarvet.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Kan jeg samle flokken?
« Svar #1 Dato: 21 Juni , 2015, 19:14 »
Du burde sagtens kunne samle dem alle, når du har så meget plads. Bare start med at ha noget adskillelse, så de kan se hinanden an uden at skade hinanden. Og så når du lukker dem helt sammen, så er det smartest at ha et sted hvor kun de små kan komme og være i fred.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Mælkevejen2014

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 21 Juni , 2015, 19:46 »
Tak for svaret  :)

De har hele tiden gået med kun et hegn imellem sig, så de "kender" godt hinanden....og jeg vil prøve at åbne lidt op, så de mindre kan smutte ind til de store og retur igen. Teenagerne er bare næsten ligeså store, som "de store"  ;D så mon ikke, de klarer sig...selvom de store skulle smutte med under hegnet.

Jeg prøver - under opsyn...  /o

1,0 dejlig kæreste, 3,0 fantastiske knægte, 2,0 forkælede katte, 0,3 Trefarvede Sussex (Pistelfjer :D og 2 der mangler navne), 0,1 Hvid Faverolles (Snehvide) og snart 7 smukke blandingshønniker/haner?? ...og 3 nuttede silker hvid/sort og vildtfarvet.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #3 Dato: 21 Juni , 2015, 20:24 »
Du burde i øvrigt godt kunne se forskel på kønnene i den alder. Det er smart nok at lukke hele flokken sammen til en start, for at de voksne har nogle stykker at dele aggressionerne ud imellem, men så kunne du jo vælge at tage hanekyllingerne for sig selv, så bliver der mere ro :)
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline lisaln

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 22 Juni , 2015, 10:14 »
Du behøver heller ikke, at være så bekymret for de haner, som evt. måtte være imellem. Når de er vokset op sammen, giver det som regel ikke de store problemer.
Du bør selvfølgelig ikke have en flok bestående af 50% haner, så på et tidspunkt skal de jo fjernes alligevel, men du kan sagtens lade dem vokse op til de er grydeklare.
Du skal naturligvis også holde øje med, at de tunge herrer ikke bliver for hårde ved silkehønsene, hvis de begynder at træde.
Brahma, stor (guld sortbåndet, sølv sortbåndet og hvid)
Moskusænder
Rouenænder
Vildænder
Amerikanske gæs
Katten, Gunnar
Korthåret tysk hønsehund, Bess