Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rengøring/klargøring af hønsehus.  (Læst 2850 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Benny Rafn

• Passiv bruger
Rengøring/klargøring af hønsehus.
« Dato: 02 Juni , 2015, 10:43 »
Hej alle.
Vi har 9 hybrider, tror jeg i kalder dem (æggemaskiner) 2på 3år...4 på 2 år og 3 der lige runder et år, Men vi er kommet helt ned på 3 æg om dagen, og det er lidt i underkanten, fodermæssigt er der al det æglægningsfoder de kan æde + en halv have at hygge sig i. En seddel ved redekasserne med opskriften på hønsekødssuppe har heller ikke virket, så nu er vi blevet enige om at skifte hele flokken ud.
Nu kommer spørgsmålet...Hvordan vil i anbefale at hønsehuset bliver total klargjort (det er bygget i træ) så der bliver taget højde for mider og hvad der ellers er af kravl.
mvh
Benny

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Rengøring/klargøring af hønsehus.
« Svar #1 Dato: 02 Juni , 2015, 11:10 »
Alt ud af huset. Højtryksrens og så kalkning. Til sidst kan man evt. sprøjte med noget staldchock i revner og sprækker. Den tur giver jeg mine huse hver sommer. Det er rart at få alt renset i bund mindst en gang om året ud over den almindelige udmugning.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Glatnak

• Gæst
Sv: Rengøring/klargøring af hønsehus.
« Svar #2 Dato: 03 Juni , 2015, 08:11 »
Vask - vand og sæbe, og alle hårde klatter fjernes naturligvis, men ikke nødvendigvis så man kan spise af gulvet

Når det er tørt, sprayer jer klorin og efterfølgende Rodalon over alt. Afhængig af hvorlænge det er siden sidst, nøjes jeg med Virkon S hvis der er rimeligt rent

Når det så er tørt - hemexide drysses over, efterfulgt af strøelsen ( spåner og/eller hakket hø/halm )

Det skal lige gasse af inden der kommer høns ind