Hun lægger ikke æg mens hun er skruk, så hun er sikkert kommet til at skubbe det med ud, da hun gik af reden for at spise. Det er bedst at give skrukhøner en kornblanding mens de er skruk. Alm æglægningsfoder kan give tynd mave, har jeg fundet ud af i år

Sidste år havde jeg ingen problemer, men i år har jeg haft to skrukker med tynd mave, og det gik over, da jeg skiftede til at fodre med hønsekorn.
Du skal ikke bruge varmelampe, når kyllingerne går med skruk. Hun varmer dem fint. Men du skal ha skaffet noget kyllingestartfoder. Jeg plejer at fodre den første uge eller to med 1/3 kyllingestartfoder, 1/3 havregryn og 1/3 hirseblanding. Det synes jeg giver kyllingerne en god start. Derefter går jeg over til rent startfoder.
Hvornår du kan lukke dem sammen med den øvrige flok, kommer lidt an på flokken og hvilken status hønemor har i flokken. Men generelt vil jeg sige når kyllingerne er ca 3 uger gamle. Det er en god ide at lave et sted hvor kun kyllingerne kan komme ind og så sætte startfoder og senere voksefoder der. Det er dyrt at fodre hele flokken med det.
Hønemor skal som sådan ikke tages fra kyllingerne. Du kan mærke på hende, når hun ikke gider kyllingerne mere. Så begynder hun at jage dem væk. Typisk omkring 6-7 ugers alderen. Men de kan sagtens blive i flokken et stykke tid endnu. Hvis dine haner skal slagtes, så er det en god ide at tage dem fra som senest 5 mdrs, så de kan gå for sig selv og bliver store og få masser af kød på. De vokser bedre væk fra hønerne, så skal de ikke bruge så meget energi på at slås og spille op til hønerne, og det giver også meget mere ro i flokken.