Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sur kochin høne der hakker i bukseben  (Læst 1927 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Morten RM

• Passiv bruger
Sur kochin høne der hakker i bukseben
« Dato: 13 April , 2015, 15:25 »
Hejsa,
Vi har en dværg kochin høne (10 mdr) der går sammen med to dværg wyandotter. Den er lidt tredje hjul, men ok. På det seneste er de to wyandotter blevet skruk. Fint nok. Men samtidig og måske allerede inden begyndte den ellers meget søde kochin at hakke os i sko og bukseben hver gang vi kommer ud i hønsegården. Hvad vil den fortælle os? At den bliver mobbet og føler sig ensom?
Den var før både meget tam og meget fredelig, men er blevet stadigt mere 'sær'. dog synes jeg det er som om den hakker mindre, hvis man tager den op og klapper den lidt. Jeg tror den er ensom - men kan høns være det?

Er der nogen der har erfaringer med høns, der bliver småsure og hakker i bukser?

Mange forårshilsner
Morten

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Sur kochin høne der hakker i bukseben
« Svar #1 Dato: 13 April , 2015, 16:23 »
Jamen...jeg er da sikker på, at du er inde på noget af det rigtige. Du har en meget ensom høne, som prøver at skabe opmærksomhed om sig ved at hakke i sko og hvad den nu kan komme til, når I er i nærheden.... og som du selv oplever - når den så bliver taget op, så er der ro. Det må altså også være frustrerende at være alenehøne, når begge venner er laaangt væk i deres skrukverden.

Jeg prøver slet ikke at lave noget Disney ud af hønens opførsel, for ja .. høns kan føle sig ensomme, og det er der vel så forskellige måder at reagere på.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Lone

• Bruger
Sv: Sur kochin høne der hakker i bukseben
« Svar #2 Dato: 14 April , 2015, 07:51 »
Kan det være, den tager 'hanerollen' og vil beskytte sine 2 rugende høns - hvis I ikke har andre høns/hane. Forhåbentlig kommer der snart kyllinger, som den ensomme kan være tante for?
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)