Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ræve besøg  (Læst 2116 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline frydensberg

• Passiv bruger
    • frydensberg-billing
Ræve besøg
« Dato: 05 April , 2015, 13:25 »
Jeg bor i et villa kvarter på amager ved københavn, der er marker inden for 300 meter. Ræven har kigget forbi min have hver nat i mange år, for at tjekke om jeg ikke var kommet til at glemme høns eller kaniner udenfor. Ræven var heldig for første gang midt i december, hvor jeg havde lukket hønsene ud i haven ved 7:30 tiden, -og der kom ræven først omkring kl. 09, hvor vi var på arbejde og i skole. Da jeg kom hjem manglede der en høne og en anden høne manglede hoved og indvolde, men var efterladt :-(
For en uges tid siden, havde jeg lukket hønsene inde, som jeg plejer, men havde ikke talt dem. Det viste sig at de to araucana havde valgt at sove udendørs. Det fandt jeg ud af kl. 2:30 om natten, hvor der pludselig lød en farlig larm fra haven. Jeg fløj op, og ud af soveværelsesvinduet kunne jeg se ræven i fuldt firspring efter en lille lys høne, mens fjerene stod til alle sider. Jeg råbte af ræven ud af vinduet og smed småting fra vindueskarmen efter den, før jeg hurtigt stormede ud af havedøren, i det bare ingenting og med min hund i hælene. ræven var væk, og jeg fandt de to stakkels høns helt paralyseret, den ene uden en skramme, den anden havde en rift på ryggen og manglede en del fjer. De blev bragt i sikkerhed i hønsehuset.
Allerede dagen efter, var begge araucanaer ude i haven og skrabe som de plejer, så de er heldigvis sluppet heldig.
Ræven er vendt tilbage hver eneste nat, den kravler op på kaninburerne og kæmper for at komme ind i burene. Men kaninerne rædselsslagne stamper derud af. Hønsene bliver nøje talt hver aften når de bliver lukket ind.
Nu har jeg lånt en ræve fælde, så jeg håber at få ram på den bandit, der truer mine stakkels dyr.
Mange hilsner
Lena Frydensberg-Holm
Nybegynder udi hønseri
En Dejlig husbond
2 Dejlige drenge børn
0,1 british shorthair kat, Karma
1,0 Vapset sort labrador hvalp, Kaos
5,5 dværgvædder kaniner, gulrød og satin
1,1 hermelin Rex kaniner
0,3 sort kobber maraner
0,2 lys sussex stor
3,6 store wyandot kyllinger

Offline Maskinarbejderen

• Passiv bruger
Sv: Ræve besøg
« Svar #1 Dato: 05 April , 2015, 14:08 »
Har du prøvet med elefanthegn, det har rævene respekt for, de aner ikke hvad der sker, men får en ordentlig rap.
Der siges at har de fået stød et par gange foretrækker de en anden spisekammer,
Jeg har 2 tråd langs jorden og 1 i toppen, indtil videre har mine dyr sluppet,
Naboen en lille kilometer væk, har leveret til ræven et par gange