Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp! Skrukken hakker kyllingerne  (Læst 1952 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Julie Rohde

• Passiv bruger
Hjælp! Skrukken hakker kyllingerne
« Dato: 29 Marts , 2015, 17:28 »
Hej allesammen,

Min skrukhøne kukket godt og grundigt i det, med sine egne æg, og har nu ligget et måneds tid.

Så i dag fik vi fat i nogle daggamle kyllinger til hende, men vi har prøvet et par gange at liste dem ind under hende, og hun bliver rasende og hakker kyllingerne.

Hjælp!!! Hvad gør vi? Det er næsten ikke til at bære. Hvordan får vi hende til at acceptere dem?

Håber, der er nogle kloge hoveder med et hurtigt råd derude.

De bedste hilsner

Julie

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Hjælp! Skrukken hakker kyllingerne
« Svar #1 Dato: 29 Marts , 2015, 17:41 »
I skal putte dem under om aftenen når hønen er gået til ro og det begynder at blive mørkt. Hold godt øje med hende i morgen tidlig. Det er ikke alle høner der er gode mødre. Hvis ikke det lykkes i aften, så må de under varmelampen, som man altid bør ha til rådighed, når man har høns.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Margrethe

• Bruger
Sv: Hjælp! Skrukken hakker kyllingerne
« Svar #2 Dato: 29 Marts , 2015, 21:11 »
For 14 dage siden lavede jeg det samme nummer med at lægge daggamle kyllinger ind under en høne, der havde ruget forgæves. Jeg forsøgte først at lægge dem ind under hønen i dagslys. Hun begyndte at skrige op og hakke kyllingerne. Så lagde jeg et tæppe over kassen, så der var bælgravende mørkt. Her kunne hun ligge i mørket uden at kunne se kyllingerne, men hun kunne vænne sig til deres pippen under hende. Efter blot et par timer var der ingen problemer. Nu fører hun dem rundt i haven, som havde de altid været hendes egne:)