Hej alle,
For søren, altså! Der er gået fuldstædig kuk i skrukkeriet.
Jeg har en dansk landrace, der har skrukket i knap fire uger. De første 2½ uge gik rigtig fint, men en dag tog hun fejl af æggene, og kom til at ligge i en forkert rede en hel dags tid. Æggene var helt kolde, da jeg fandt ud af det. Så jeg lavede hende en skrukindhegning, hvor hun fik sine gamle æg + de nye (i tilfælde af, at de gamle var gået til). De gamle æg blev dog ikke til noget. De skulle være klækket i sidste uge...
I morges var hun så kommet ud af sin indhegning igen, og havde lagt sig i en anden rede. Da min mor opdagede det, lagde hun æggene fra indhegningen ind under hende.
...og ak! Da jeg kom hjem for lidt siden, var hun hoppet tilbage i sin indhegning, og ALLE æggene lå helt kolde i den forladte rede.
Hvad gør jeg nu? Jeg tror ikke rigtig på at nogle af æggene bliver til noget, men hun er en ganske alvorlig skruk. Jeg er bange for, at hun ikke klarer 3 uger mere med helt nye æg. Kan man få fat i kyllinger og give dem til hende? Virker det? I så fald, hvor finder man dem?
Øv øv øv! Jeg skal have bygget mig en ordentlig flugtsikker skrukafdeling. Det er simpelthen så ærgerligt og synd for den bette putte.
På forhånd tusind tak for hjælpen!