Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: ny med kyllinger  (Læst 1898 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

livsen

• Gæst
ny med kyllinger
« Dato: 09 Marts , 2015, 21:14 »
Nu har jeg forsøgt at søge mig frem til svar, men kan ikke lige findet noget...så nu skriver jeg her. Vi har lige fået 3 kyllinger som er 5 dage gamle,- vi er helt nye i at være "hønemor". Pt står de i vores bryggers med varmelampe, og der er ca 35 grader hos dem. jeg tænker at lampen skal være tændt døgnet rundt, da de ellers får det for koldt, eller gør hvad ?

Jeg håber der er nogle herinde som vil dele af deres erfaringer.. vil så gerne have de små nye klarer den :)

Vi har i forvejen 5 hvide høns som vi har overtaget af en kammerat. Har vist fundet frem til at det er Italienere (de er helt hvide,  lægger hvide æg?) håber det ender med de alle 8 kan gå sammen :-) Håber der er nogen der kan hjælpe mig på vej...

Offline Nielsen86

• Passiv bruger
Sv: ny med kyllinger
« Svar #1 Dato: 09 Marts , 2015, 22:27 »
Hej Livsen.. Dine kyller skal ha varme i døgn drift det er helt rigtigt og det skal de til de er 5-6 uger (det er ihvertfald min erfaring) og så skal du nok vente yderligere 6-8 uger inden du lukker  dem sammen med dem du allerede har.. Held og lykke med dem..

Kenneth
Mvh kenneth.
1,5,5 tværstribet plymuoth rock (stor)
1,6,13 sort austrolorps (stor)
0,1 dejlig kone
1,0 knægt
1,0 dansk svensk gård hund
0,1 brun labrador

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: ny med kyllinger
« Svar #2 Dato: 10 Marts , 2015, 06:59 »
Velkommen til forum :).

En lille tilføjelse: du kan allerede nu begynde at give dine kyllinger grønt og lidt finthakket kød. Snit det hele fint og bland fx hakket æg, skinke, revet ost, undulatfrø, rasp, lidt olie og persille sammen og giv til de små. Vis kyllingerne maden ved at pikke ned i skålen med din pegefinger.

Når kyllingerne skal sammenføres, er det en god idé at sætte dem ved siden af de store høns i et par dage, i et lille hus for sig selv, så de kan se hinanden ad. Når de endelig sammenføres, så sæt et havehegn med maskestr. 10 x 10 op inden i hønsegården, så de små har et sted at søge ly når de store, med ret stor sandsynlighed, vil sætte de små irriterende teenagere på plads :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"