Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Og det er ganske vist...  (Læst 23103 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: Og det er ganske vist...
« Svar #90 Dato: 03 Juli , 2009, 14:00 »
Jeg kan love dig for at jeg ikke flytter nogen steder hen..... <Q

På den måde vi har vores høns og når det ikke udelukkende er med salg for øje, tror jeg ikke at det kan kaldes erhverv.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #91 Dato: 03 Juli , 2009, 14:33 »
Bliv I bare, hvor I er.  I de 10 år, vi har boet i en lille landsby, har vi haft meget skiftende naboer.  Alene naboen til højre er skiftet fire gange.  Så sikret fredelige naboer er man aldrig, selv om vores har været ok. 
Min søster bor rigtigt på landet på samme egn, og sønnen til hendes nabo på den ene side er i fængsel for at have slået en anden ung mand ihjel over en gæld for stoffer!!  Naboen på den anden side havde indbrud i sidste uge! 
Der er så dejligt ude på landet.  ::)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #92 Dato: 03 Juli , 2009, 22:02 »
Ja som min mor siger... Idioter er der over alt  *f

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #93 Dato: 03 Juli , 2009, 22:15 »
@ Lene

For pokker da, hvad sker der for de naboer, har de ikke noget liv eller keder de sig bare bravt, jeg synes sgu det er småligt og tarveligt.
Er de selv helt "pletfrie" ?? Mon dog.

Dejligt du dog har den anden nabo, som er i den helt anden grøft.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #94 Dato: 04 Juli , 2009, 10:19 »
Lene, jeg har kun et at sige til dine naboer. Tag dog at få jer et liv! Sådan nogle mongoler, hvad fan*** bilder de sig ind?! Jeg tror de skal være glade for at de har jer som naboer. I prøver trods alt at opfylde deres totalt urimelige krav! Havde det været mig var jeg gået så meget amok på dem, at de var flyttet af bare skræk! (selvom jeg ikke høre under en farlig kategori)...
Lene, din mor har kun ret. Mit motto er nemlig: Idioter er der nok at, gode folk mangler altid!

Kender desværre også til det med nabostride, selv her ude på landet med 200-300 meter til nærmeste hus, kan folk være fjolser, og tro at de kan gøre hvad de vil.

Du har min dybbeste medfølelse, og jeg kan ikke udtrykke min harme klart nok! De skulle bare vide, hvor folk dog ser ned på dem. Det gør jeg ihvertfald nu med stor foragt!...

Held og lykke Lene, men som sagt... De har ikke noget på jer.. Hvis i sætte stakitet så højt at en voksen mand ikke kan kigge over det, så kan de intet problem have..

Kærlig hilsen Mikkel :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: Og det er ganske vist...NU IGEN !!!!
« Svar #95 Dato: 04 Juni , 2013, 12:03 »
Gammel tråd der i det virkelige liv ikke vil dø.

Jeg er nu lagt for had med underskrift indsamling startet af den person der er "nævnt" tidligere i  tråden.

Det skal siges at det var et pænt brev i en ordentlig tone.
Brevet var nærmere en appel end en klage, om jeg kunne tænkes at undgå at ha en hane fra maj til oktober.
Det er jeg så ved at efterkomme ved at udstationere/omplacere min hane.
Det der gjorde mig ked af det, vred, skuffet .... Ja hele følelses registret igennem var at der var puttet ekstra på så som at jeg har beholdere med møg stående og at de plages af lugtgener.
Jeg holder f..... Så pinlig rent og har intet stående.
En af dem der har skrevet under flyttede ind for en måned siden og har larmet med motorsav, gravko mm. I sin nu forhenværende have. Selv hele pinsen fra kl. 7.30
Det der lugter mest ved mit hønsehus er naboens kompostbunke som ligger klods op ad hegnet. Hun klager !!!

Selvom jeg blev dikteret at svare pr.mail til primus motor inden den. 1. Juni. Fik de alle 7 underskrivere/medløbere et brev afleveret personligt (det jeg modtog kom med post, 26,-)

Jeg svarede i meget pæn tone tilbage og lovede at finde sommerresidens til min hane.
Dette var mandag i sidste uge !!!
Jeg skrev at jeg arbejder på sagen og det GØR JEG S..

Alligevel blev jeg her til morgen ringet op af den flinke mand fra teknisk forvaltning. Det er heldigvis den samme .

Primus motor klageren har åbenbart også lagt en selvstændig klage til borgmesteren . Han vil nok ha forbudt alle former for hønsehold i Hørsholm kommune.

For helvede ......  Jeg troede at jeg efterhånden var hårdhudet men nej. Jeg behøver lidt pep talk fra ligesindede.
Nogen gange er jeg lige ved at give op og afslutte min 17 årige "karriere" som hønsetosse.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #96 Dato: 04 Juni , 2013, 12:23 »
Kan du ikke gå til modangreb ved at klage over larm fra motoriserede maskiner. De er nævnt i samme bekendtgørelse. Klage over løse katte, biler i tomgang, sort arbejde, overtrædelse af bygningsreglementet... Lad dem vide at hvis de klager, så får de selv klager til kommunen for alle mulige småting. Så kunne de selv prøve det...

Og husk at søge aktindsigt i din sag ved kommunen idag!
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #97 Dato: 04 Juni , 2013, 12:24 »
Jamen for fanden Lene, Hørsholm Kommune er jo en gammel landkommune, og fordi den er befængt med højrøvede selvbestaltede narrøve, der ikke har andet at gå op i end hvad naboen laver, så har man jo lov til at kæmpe sin sag...
Nu finder du noget på dem alle samme,,, konen med kompostbunken, fjolset med motorsaven, osv skrigende unger, gøende hunde med mere, og så tæller du hvor mange gange din hane galer på en dag. og så sender du en klage over dem alle sammen, og nævner lige at din hane galer gennemsnitligt xxx gange på en uge, og det vil nok vise sig ikke at være ret meget,, du kan evt sætte et camra til at optage han aktivitet fra morgen til aften så du også kan dokumentere det...

Og så skal du da ud og samle underskrifter til fordel for høns og havehygge i Hørsholm Kommune.

Jeg føler med dig, men jeg lod dem ikke dø i fred,, naboskab eller ej  *t

Og Finn er da som vanligt fremme med de rigtige forslag
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #98 Dato: 04 Juni , 2013, 12:33 »
Åh jeg syntes bare ikke at jeg vil på det niveau.
Manden fra teknisk forvaltning har sendt al korrespondence.
Jeg var desværre så uheldig at ræven tog en høne og valgte at ligge den i en af klagernes indkørsel !!
Jeg er nu anmeldt for chikane. De er overbeviste om at jeg har gjort det med fuldt overlæg. Hvilket jeg naturligvis da ikke har. Jeg har afleveret en blomst og et undskyldende brev.
De har på kommunen nægtet at gå ind i den sag men henviser til at det er en personlig anmeldelse hos politiet.

Hvis det var min kanin ræven havde taget havde naboen nok ikke reageret på den måde.

Manden fra kommunen vil gerne se forholdene. Han skal være velkommen.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #99 Dato: 04 Juni , 2013, 12:35 »
Min nuværende hane er meget højlydt. Det har de ret i.... Meeeeen alligevel.

I en af klagerne skriver de rappende høns , lidt sjov underholdning er der dog i det.  *f

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #100 Dato: 04 Juni , 2013, 12:56 »
Få gange i livet, er det nødvendigt at skifte niveau, og det er da på tide at du får skovlen under de fjolser.

Afvent naturligvis besøget fra Kommunen så kan det være at det ikke bliver nødvendigt at sænke dig ned i sølet  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #101 Dato: 04 Juni , 2013, 13:02 »
Hold da op... Selvom jeg er en sindig vestjyde var jeg flejnet TOTALT på de naboer for længst.

Det er lidt ligesom folk der flytter på landet og klager over at det lugter af gylle osv. Hvis man flytter et nyt sted hen, så må man tilpasse sig de forhold der er på stedet og ikke forvente at stedet tilpasser sig en selv.

Jeg ville gøre som andre skrive. Bombardere dem med anmeldelser. I første omgang ville jeg nok bede om et kopi af det billed de har taget ind i jeres have. Når I så modtager billedet, så kunne en politianmeldelse for det jo komme på tale. I har jo fået beviset af dem...

"Der er to helt centrale regler i straffeloven, når man skal se på, om et billede er lovligt optaget. Den ene regel (§ 264) siger, at en person kan straffes, hvis han/hun uberettiget skaffer sig adgang
til fremmed hus eller andet ikke frit tilgængeligt sted eller ikke forlader fremmed grund efter at være
opfordret dertil."

Se mere her: http://journalistforbundet.dk/Filer/DJ/Dokumenter/Pjecer/Freelance/Fotografering_og_privatlivets_fred.pdf

Held og lykke med "kampen" - Tåbelige naboer findes der desværre flere og flere af...  /d
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Tskoglund

• Bruger
« Svar #102 Dato: 04 Juni , 2013, 13:05 »
Magen til stupide naboer,skal man da lede længe efter >:(

Jeg håber selvfølgelig ikke at du vælger hønsene fra,men hvis du gør...

Kan hønsehuset måske anvendes til papegøjer,slædehundehold eller ombygges til øvelokale for et Heavy metal band.

Pøjpøj,mit temperament havde heller ikke klaret det,jeg har heldigvis en sindig Nordmand til at holde mig tilbage :)

Tine
Hønseløs,men skruk
0,1 hund
3,3 katte
0,1 barn
1,0 Bjørn(mand)

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #103 Dato: 04 Juni , 2013, 13:29 »
nøj hvor jeg føler med dig...  godt det ikke er mig for så var vi uvenner for livet- min mand er også meget diplomatisk- heldigvis.
vil du låne 5 unger til en lille havefest i ny og næ og måske hele sommer ;D de kan larme skal jeg hilse for og de står op kl. 6 - ej nok med  at joke, lad kommunen komme, de kan ikke forbyde hønsehold hvis den er efter reglerne jo hurtigere jo bedre så er det overstået og det lukker  nok munden på naboen
og hønsemøg lugter ikke mere end frisk kattelort ellr gylle
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #104 Dato: 04 Juni , 2013, 14:11 »
Åh kære venner , det er dejligt atI får mig til at smile.
Det trænger jeg til.
Jeg har netop valgt flere forskellige andre aktiviteter fra netop af hensyn til dem.
Bla. Er jeg bange for at ha undulater i min voliere fordi de larmer lidt mere end kanarier.

Jeg har også en mand der kan mane mit temperament til besindelse.

Problemet er jo nok at jeg tager det meget personligt for hønsene er jo blevet en meget stor del af min hverdag.