Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Og det er ganske vist...  (Læst 23059 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: Og det er ganske vist...
« Svar #75 Dato: 08 Maj , 2009, 22:55 »
Godt gået :D.. Tillykke med det :P *o
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #76 Dato: 02 Juli , 2009, 13:52 »
Jeg er rasende så jeg damper og har hjertebanken.... >:( >:(
Jeg er forbløffet over folks nidkærhed.... ::) ::)
Jeg er ked af at få mit humør ødelagt... :'( :'(

Mine dumme naboer rører på sig igen !  <J <J
Jeg har idag modtaget et brev MED POSTEN ! fra dem
Hør lige :

Overtrædelse af regler om hønsehold.

Med henvisning til jeres brev af den 24. april 2009 hvori at I anfører at I agter at overholde reglerne om hønsehold, kan vi konstatere at det gør I ikke.

Hønsene bliver ikke som pålagt i regulativet lukket ind kl. 20.00 Det er nu sket gentagne gange senest den 28.juni 2009 hvor de stadig var ude kl. 21.28. Det er ikke alene brud på regler, men også en utrolig hensynsløshed over for de omkring liggende naboer og i det mindste overholder de vedtagende regler.

Jeg har ligeledes anmodet kommunen om at indskærpe og sikre at i fremover overholder reglerne.

MVH xxxxxxxxxxxxxxx

P.S Jeg har naturligvis tidsstemplet billede at hønsene lørdag den 27 juni kl. 21 28 og kan såfremt det ønskes fremsendes som dokumentation.

ER DET IKKE BARE FOR MEGET ???
Den BIB BIB BIB mand har K..... stået og taget billeder ind i min have ! Hvad bilder han sig ind ? Det må sgu da være ulovligt !  Jeg er simpelthen så rystet over at folk kan opføre sig så lavt ! Få et liv med nogle ordentlige problemer !

Så skal jeg lukke hønsene ind i et hus jeg har top isoleret af hensyn til lyd.... Jeg tror enda at det er mine kylliner han har set ude for de store er gået ind på pind kl. 21.28 !! Vor herre bevarres !!

Offline Allan Jørgensen

• Bruger
« Svar #77 Dato: 02 Juli , 2009, 14:23 »
Hej Lene
Jeg føler med dig, tror det han gør kan sammen lignes med vindues kikkeri og det er strafbart jeg synes du skulle få din advokat til at se på sagen.
Ellers må du få fat i et par kamphaner og pudse på ham, mon ikke den lokale afd. H.A. har et par stykker du kan leje-
Mvh Allan
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #78 Dato: 02 Juli , 2009, 14:38 »
Det værste ved hans slags, er at han hele tiden vil stå på lur for at prøve at fange dig i at regler ikke er fulgt.
Men stod der ikke at hønsene skulle være inde før kl. 20? Gælder det også kyllinger, der ikke gokker eller galer?
Så meget for dit plankeværk, har din "venlige" nabo været oppe at stå på en stige eller hvad?
Under alle omstændigheder er det da ulovligt at tiltvinge sig indkik og fotografere på den måde.
Mht. tidsstemplet på fotoet, ja, så holder den ikke, for man kan jo stille sit kamera-ur til det tidspunkt der passer en.
følgende er ikke egnet til folk med sarte øregange:
)/%#/&&(/=?&/&¤(/)=PO)okyt8%&%¤(())==?
SÅ vred på dine vegne!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #79 Dato: 02 Juli , 2009, 14:43 »
Ja, nogle mennesker lever og ånder desværre for at genere andre. De tror de får magt og bliver betydningsfulde ved at påpege andres "fejl". Jeg tror dog aldrig du får fred for ham petitesserytteren. Du skulle tage at flytte ud på landet hvor du dels får mere plads til dig selv og dine høns, og dels har vi meget friere forhold. Men hvor er det godt at du kan få luft herinde, hvor vi forstår dig. Held og lykke med kampen.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #80 Dato: 02 Juli , 2009, 14:45 »
Det er altså ikke lovligt at kigge ind i eller fotografere på andre menneskers grund. Min svigermors nabo satte kamera op, der filmede ind i deres have - der måtte politi på, men ned kom det.
Du kan, tror jeg, i princippet melde ham for det.

Offline Marie-Louise

• Bruger
  • Ønsker Sussex-høns igen
« Svar #81 Dato: 02 Juli , 2009, 14:58 »
Hej Lene

Jeg tror da bare, du skal tage den med ro. Hvis kommunen henvender sig, kan man jo sagtens 'indrømme at have begået en fejl' - enhver kan jo komme til at glemme tiden med disse lyse og lune aftener  ;)

Bare dét, at bagboen har skrevet, at de ønsker, I overholder reglerne, er jo bevis på, at de har erkendt, at det jo er lovligt nok for jer at have hønsene... Og dét er vel også en sejr  ;D

Der er nok ikke andet at gøre end at tage det i stiv arm  :) Men hold op, hvor er det da irriterende med sådanne naboer.
Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex
6.0 egne børn og en meget flittig husbond

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #82 Dato: 02 Juli , 2009, 15:01 »
Ja jeg er i sandhed glad for at jeg kan høste forståelse, sympati og ikke mindst gode råd herinde hos jer.

Jeg føler mig krænket og tror heller ikke på at han bruge det til noget som helst men det at han gør det, får mit p.. i kog !

Min meget veltalende og diplomatiske mand har ringet til ham og fået en sludder...
Han gav dem jo ret i at de ikke er inde men kunne ikke få ham til at fortælle, hvad det er ved at de ikke er inde, der generer dem. Det er bare det at vi ikke overholder den tåbelige regel.

Min mand spurgte om de dog så ikke ville holde op med at klage at der vel ikke kunne være mere at komme efter med alle de fine forbedringer vi har lavet...
Ihh nej, det var så godt , de hører slet ikke hanen om morgenen mere !!!
Hvorfor i alverden bliver de så ved med at finde på noget ?

Godt at jeg har min besindige mand fra vadehavet *p, for jeg kan altså godt være en trold op ad en æske ! især når folk er så smålige ! *s

Selvom at han har talt med dem er jeg stadig temmelig knotten !!!

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #83 Dato: 02 Juli , 2009, 15:06 »
Hej Lene

Jeg tror da bare, du skal tage den med ro. Hvis kommunen henvender sig, kan man jo sagtens 'indrømme at have begået en fejl' - enhver kan jo komme til at glemme tiden med disse lyse og lune aftener  ;)

Bare dét, at bagboen har skrevet, at de ønsker, I overholder reglerne, er jo bevis på, at de har erkendt, at det jo er lovligt nok for jer at have hønsene... Og dét er vel også en sejr  ;D

Der er nok ikke andet at gøre end at tage det i stiv arm  :) Men hold op, hvor er det da irriterende med sådanne naboer.

Du har så evig ret, og jeg tror at jeg bare går ind til min søde nabo til den anden side og krammer på hende... Hun syntes at vores dyr er hyggelige og er glad for at hendes børn må rende herinde og kæle med kyllere.
Vi har lavet en låge i plankeværket ind til dem, det siger lidt om det ultimative gode naboskab.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #84 Dato: 02 Juli , 2009, 15:24 »
Jeg tror også, jeg havde haft brug for en besindig vadehavsmand i den situation! ;D

Hvad brokker de sig mon for?

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #85 Dato: 02 Juli , 2009, 16:00 »
Puh ha, jeg kan også mærke vreden brede sig fra maveregionen, hvor idiotens brev lige ramte plet.  Det er så opslidende ikke at have fred med sine naboer.  *t
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #86 Dato: 02 Juli , 2009, 16:38 »
Hold da k..ft nogle narhoveder. De billeder må overhovedet ikke bruges til noget som helst... Ellers er det en overtrædelse af persondataloven. Det kan I jo fortælle hende...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #87 Dato: 02 Juli , 2009, 16:39 »
Øv Lene

Det har du/i bare ikke brug for... Utroligt hvad sådan en nabo kan finde på. Kan de ikke få sig et liv og lade være med at genere andre..

Håber bare at han lige ville markerer sig. Og der ikke kommer mere ud af den sag. Men det er simpelthen utroligt hvad man skal bruge kræfter på og det tager bare så meget energi. Øv

eder og forbandelser >:(
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

GKV

• Gæst
« Svar #88 Dato: 02 Juli , 2009, 17:13 »
Har slet ikke ord der kan beskrive min harme over sådanne mennesker, du har min medfølelse, naboer kan være noget så uh!!!!

VH Gunni.

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #89 Dato: 03 Juli , 2009, 12:17 »
Hvis man har over 29 dyr, er det erhverv..?

Lad os se: jeg har 1 høne og 11 store kyllinger hjemme, 4 høner, 10 kyllinger og en hane på den ene kolonihavegrund, 15 høner, 32 kyllinger og 3 haner på den anden grund, foruden ca. 20 kyllinger, som stadig er i gang med at klække.

Det giver 77 i alt. Lægger vi de nyklækkede til, giver det 97, fordelt på tre grunde. 24 af dem er over et halvt år gamle. Er det så erhverv?

PS: irriterende med din nabo, men godt at du fik afblæst deres klage. Lad endelig være med at flytte, så tror de bare de har vundet.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.