Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Og det er ganske vist...  (Læst 23080 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: Og det er ganske vist...
« Svar #150 Dato: 12 Juni , 2013, 16:19 »
Så har min elskelige meget dygtige mand skrevet til kommunen.
Jeg gengiver de to sidste afsnit af hans brev her, for det er som sidst skide godt.... Syntes hustruen hans ;)

Vi kan ikke genkende billedet af hverken lugtgener, spyfluer eller uhygiejniske forhold i eller omkring vores hønsegård. Da fru Xxxxxxxx os bekendt aldrig selv har været i vores have, kan vi ikke vide hvorfra hun har den opfattelse, at vi lever i det svineri, hun beskriver.

Vi har som alle andre ikke bedt om at få fru Xxxxxx som nabo og vi er efterhånden helt på det rene med, at vi ikke lever op til hvad fru xxxxxxxx havde forestillet sig er normalt i 2960 Rungsted Kyst, men man kan jo ikke være enige med alle om alt og vi ser frem til at kommunen ikke går ind i personsager fremover.

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Og det er ganske vist...
« Svar #151 Dato: 12 Juni , 2013, 20:01 »
Eminent og formfuldendt : )
Må de gode hjerter og veltilpasse hjerner sejre!

(Tænk engang at det er videnskabeligt bevist, at hjernen kører friløb og forstærker, hvad den bliver budt af tanker: Jo flere positive, optimistiske og løsningsfokuserede tanker, jo flere erfaringer og erindringer af samme skuffe, disker den op og kører videre med...ja og omvendt jo, stakkels sure livstrætte naboer!!)

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #152 Dato: 13 Juni , 2013, 06:39 »
Hmm...jeg troede sådan set, at sagen var lukket ved kommunemandens besøg.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #153 Dato: 13 Juni , 2013, 07:10 »
Har din nabo virkelig skrevet, at I lever i et svineri, under uhygiejniske forhold og med spyfluer og møddinglugt?! :o Hold op, hvor skulle hun have nogle dask med en gammel kost! Uforskammet /d. Det kunne jo også være en familie med to teenagebørn og et sæt tvillinger der boede på den anden side af hendes hæk. Ville hun så også klage over dem til kommunen, hvis de rodede med knallerter, spillede musik og græd i barnevognen hele søndagen?

- Hold ud, og hvor er det dog rart, at I har kommunen på jeres side.

*b
« Senest Redigeret: 13 Juni , 2013, 07:15 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #154 Dato: 13 Juni , 2013, 07:24 »
Ja Tanja, det ville hun og det gør hun . Derfor er der ikke nogen der har skrevet under på den side af hækken, for dem ligger hun også i konflikt med. Sådan et menneske tager man til sidst ikke alvorligt.
Sagen skulle kommenteres af os og vi skulle skrive at vi fremover ikke har hane fra Maj til Oktober. Idet at vi trods meget isoleret hønsehus ikke kan garantere at han ikke kan høres imellem kl. 20 - 07.
Jeg skulle ifølge hendes brev være skyld i alverdens smittefarer og risici som hun skulle leve under som nabo til mig.
Desuden fik mit hønsehold også skyld for at de andre naboer ikke kunne sælge deres hus i 2008 !!! Øhhhh... Finanskrise ??

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #155 Dato: 13 Juni , 2013, 09:36 »
Håber det lukker munden på "papegøjen"

Ellers så henvis til Vejledning om håndhævelse af Miljøbeskyttelsesloven
 https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=130163
Bagatelagtige forhold

Ifølge § 85 kan tilsynsmyndigheden undlade at behandle forhold af bagatelagtig karakter, dvs. sager, som findes at være af underordnet betydning for miljøbeskyttelsen. Dette gælder både bagatelagtige forhold, som tilsynsmyndigheden selv bliver opmærksom på, og når der modtages klager over sådanne forhold – f.eks. klage over hanegal.

"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #156 Dato: 13 Juni , 2013, 09:52 »
Sig mig Lene, skal du stadig af med din hane ?? Det kan kommunen da ikke mene vel ?
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #157 Dato: 13 Juni , 2013, 10:54 »
Han er i eksil hos søde Tanja S.B

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #158 Dato: 13 Juni , 2013, 11:11 »
Synd at et højtråbende brokkehoved med ondt i livet skal have sin vilje. Men sådan sker det jo desværre tit. Dem som skaber sig og råber højest er dem som får deres vilje. /d
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #159 Dato: 13 Juni , 2013, 12:20 »
Håber det lukker munden på "papegøjen"

Ellers så henvis til Vejledning om håndhævelse af Miljøbeskyttelsesloven
 https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=130163
Bagatelagtige forhold

Ifølge § 85 kan tilsynsmyndigheden undlade at behandle forhold af bagatelagtig karakter, dvs. sager, som findes at være af underordnet betydning for miljøbeskyttelsen. Dette gælder både bagatelagtige forhold, som tilsynsmyndigheden selv bliver opmærksom på, og når der modtages klager over sådanne forhold – f.eks. klage over hanegal.

Den flinke mand mente at det ikke kunne betragtes som en bagatel når der var flere klagere.

Hendes personlige klage bliver ikke taget så alvorligt som den appel om hanefri periode.

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #160 Dato: 13 Juni , 2013, 13:01 »
Ja Tanja, det ville hun og det gør hun . Derfor er der ikke nogen der har skrevet under på den side af hækken, for dem ligger hun også i konflikt med. Sådan et menneske tager man til sidst ikke alvorligt.
Sagen skulle kommenteres af os og vi skulle skrive at vi fremover ikke har hane fra Maj til Oktober. Idet at vi trods meget isoleret hønsehus ikke kan garantere at han ikke kan høres imellem kl. 20 - 07.
Jeg skulle ifølge hendes brev være skyld i alverdens smittefarer og risici som hun skulle leve under som nabo til mig.
Desuden fik mit hønsehold også skyld for at de andre naboer ikke kunne sælge deres hus i 2008 !!! Øhhhh... Finanskrise ??
altså den dumme kone!
 jeg vil da hellere have en nabo med en hane  fra maj til oktober end omvendt... om vinteren og forår vil jeg sove længere, og hanen skal nok gale kl 6-7 hvis du har lys i huset...hi hi  håber at du får din hane tilbage og så kan hun ikke brokke sig mere... eller 2 , ja få dig 2 haner der bare galer hele dagen lang om foråret og efteråret...
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #161 Dato: 13 Juni , 2013, 16:04 »
altså den dumme kone!
 jeg vil da hellere have en nabo med en hane  fra maj til oktober end omvendt... om vinteren og forår vil jeg sove længere, og hanen skal nok gale kl 6-7 hvis du har lys i huset...hi hi  håber at du får din hane tilbage og så kan hun ikke brokke sig mere... eller 2 , ja få dig 2 haner der bare galer hele dagen lang om foråret og efteråret...

Jeg ved godt at du er ironisk MorAnna ;)
Men hele humlen i det er at hun tager mit hønsehold som en personlig fornærmelse . Jeg prøver gang på gang at få hende til at forstå at jeg IKKE har høns for at genere nogen naboer.
Det fiser sgu bare ikke ind. <Q <Q
Jeg får hende aldrig til forstå meningen, glæden og ideen med høns.   <Q
Men det kan jeg vist heller ikke forvente når hun skriver rappende høns  ::) ::) !s *f <A

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #162 Dato: 13 Juni , 2013, 16:20 »
helt klart Lene - jeg kan slet  slet ikke forstå at man kan  være sådan... men du kan ummidelbart ikke lave om på hende, desværre :'(
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #163 Dato: 13 Juni , 2013, 17:54 »
Desuden fik mit hønsehold også skyld for at de andre naboer ikke kunne sælge deres hus i 2008 !!!
Jeg tror altså også det er på grund af din hane, at vi ikke har fået solgt vores hus endnu, Lene :o
Hold da op for en idiot, I har til nabo, man kan da håbe at nogen snart samler underskrifter sammen om, at hun før flytte, da hun skader det psykiske miljø på vejen!
Jeg har simpelthen så ondt af dig, for jeg ved lige præcis, hvor megen glæde, du har af dine høns, og hvor megen umage du gør dig, for at alting skal være godt og rigtigt *l
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #164 Dato: 13 Juni , 2013, 18:00 »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi