Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Og det er ganske vist...  (Læst 23009 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: Og det er ganske vist...
« Svar #135 Dato: 06 Juni , 2013, 20:50 »
Du OG dine 5 børn skal være velkomne.  ;D
Hønsetossevenner er nemlig gode venner. Elkedlen har altid lige været i kog så kaffen er som regel ikke langt væk.

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #136 Dato: 06 Juni , 2013, 21:44 »
Hel Lene,
Jeg er ret ny her på forum, og har lige læst hele den lange tråd. Jeg har både lyst til at sætte mig til at tude over at der findes så åndssvage mennesker, eller samle et tæskehold her på forum. Vi kunne nok få hjælp af nogle emsige skrukhøner og en flok kamphaner. Grrrr.... <B
Men det eneste jeg kan gøre er at sende min dybeste medfølelse . *t

Kærlig hilsen Ilse
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #137 Dato: 06 Juni , 2013, 22:06 »
Tak Ilse. Det er så grotesk.
Nogen gange har jeg virkelig lyst til at sætte klagen/klagerne på så I kan se det ordret for det er  grænsende til det stupide.
Når man så tænker på hvad der er af uhumske forhold mange industri dyr lever under. Mit sted er hvis jeg skal sige det selv et paradis.
Kommunemanden sagde også at man vist ikke finder renere hønsehuse. Jeg pointerede at jeg ikke har shinet noget op fordi at han skulle komme. Men at jeg altid holder en standard der kan tåle et uanmeldt besøg.
Jeg vælger at tro på karma og er overbevist om at fru. /3 /3 bliver genfødt ..... Ja jeg har nærmest ikke fantasi til hvad.... For burhøner har jeg jo ondt af.

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #138 Dato: 06 Juni , 2013, 22:19 »
Ja, men pas nu på Lene, at det ikke overskygger alle de gode ting.
Lyt til solsortene, kys din mand, tag et glas god rødvin og sæt dig ned og kig på dine flotte høns. Hvis du stadig tænker på dine " fjender" , ja, så havde jeg alvorligt tænkt over om ikke det var på tide at finde et andet sted at bo. Det er de simpelhen ikke værd!!
Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
« Svar #139 Dato: 06 Juni , 2013, 22:29 »
Forums hønsedag 2013 skal da holdes i din have! ;)

Offline Tove

• Bruger
« Svar #140 Dato: 06 Juni , 2013, 22:36 »
Der er da en plan! Vi kagler nok en hel del
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #141 Dato: 06 Juni , 2013, 22:58 »
Du skulle se mig lige nu Ilse.... Sidder med Ild i bål fadet, den nyindkøbte fontæne risler, flydelys i zinkbaljen, lys i lanternerne og har lige kysset hønsene godnat.
Jeg messer min mands mantra.... : overbærenhed er den overlegendes privilegium.
De får ikke lov at ødelægge noget for mig. Det er dem der er noget galt med ikke mig.

For Helvede Lars Erik.... Jeg klasker mig på lårene af grin og stiller gerne op !!!! Kom frisk !

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #142 Dato: 06 Juni , 2013, 23:06 »
Ja, jeg kan stille op med hende her, fru skruk.
...og så har jeg også en lille kamphøne der hedder Gurli
Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #143 Dato: 06 Juni , 2013, 23:56 »
 Frygtindgydende

Offline moh

• Passiv bruger
« Svar #144 Dato: 07 Juni , 2013, 20:36 »
Hej Lene

Så havnede jeg i samme båd, fik installeret hønsehus, med indvendig løbegård samt et stor indhegning rundt om det hele. 4 stk orpingtoner og en hane. Alt var klart og færdigt i mandags. Havde så fri hele tirsdagen tilsat gå og kigge på dem og de er jo super dejlige. Hanen gider ikke engang gale solen ned. Så de pipper sjældent engang imellem. Onsdag skulle mig og familien på landet kørte ved 10 tiden og hjemme ved 19 tiden. Torsdag da jeg kommer fra arbejde kommer min forholdsvis nye nabo og klager over lam fra høns osv, han kunne simpelhen ikke være i sin have pga støj fra hønsene... Sure idiot. Begynder at belære mig om at man slet ikke må holde høns i Solrød kommune, hvilket jeg har undersøget og jeg forklare at jeg må holde 1.8 hedder der vist på hønse sprog. Siger til mig at han gerne ser jeg flytter det hele til modsatte ende af min have inde den 1 da han skal holde ferie i sin have. min anden nabo på bagsiden er ellevild med mit hønsehold, og har ingen lydproblemer. Jeg var lige ved at give op idag ind til jeg læste dit indlæg.

Bare lige et surt opstød, undskyld for at bruge din tråd til det.

God dag
Morten

Offline Tskoglund

• Bruger
« Svar #145 Dato: 07 Juni , 2013, 22:52 »
Hej Morten.

Vi er da heldigvis en del i Havdrup,som holder høns. Så den må han længere ud på landet med ;D

Da jeg havde hane,synes naboerne bare det var hyggeligt. Men vi syntes selv det blev for meget med vores sidste hane,og valgte at undvære.
Men regner da med at prøve igen,hvis der er en hane mellem kyllingerne.

Tine
Hønseløs,men skruk
0,1 hund
3,3 katte
0,1 barn
1,0 Bjørn(mand)

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #146 Dato: 08 Juni , 2013, 00:16 »
Det skal du ikke undskylde Morten.
Vi skal bruge hinanden herinde...
Jeg føler med dig. Det er som at få hevet tæppet væk under sig når andre udgyder galde ud over det der glæder en. Håber virkelig at det løser sig for dig.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #147 Dato: 09 Juni , 2013, 14:07 »
Jamen, for pokker da, hvad er det for en intolerant verden vi lever i og hvor er det "moderne" menneske dog kommet MEGET langt fra dyr og natur. /d

Jeg FØLER virkelig med alle jer som har sådanne krakilere og sure naboer, som kun tåler sig selv.  /d /d
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Og det er ganske vist...
« Svar #148 Dato: 09 Juni , 2013, 19:32 »
Lene, ser først denne tråd nu!! Hyg hyg hyg i haven og tak for inspirationen - idioter er livet for kort til. Så kanon godt mantra, det tror jeg lige jeg vil læse igen. Og igen. Smukt.
« Senest Redigeret: 09 Juni , 2013, 19:41 Fra Hyggehøns i Dråbyland »

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Og det er ganske vist...
« Svar #149 Dato: 09 Juni , 2013, 19:32 »
.
« Senest Redigeret: 09 Juni , 2013, 19:39 Fra Hyggehøns i Dråbyland »