Som storgooglende kommende hønsemor, må jeg konstatere at det er de samme som står forrest i googleriet. Det er vel noget man betaler sig til formoder jeg?
Det ene er en tv-kendis med små huse og hybrider og måske lidt racehøns. Det andet site tror jeg kun sælger hybrider, udover småhuse og startpakker . Det med hybridhøns er svært at vide og regne ud for en ny i hønseverdenen, når de kalder alt de sælger for racer. Jeg er endda vokset op med høns som gårdbarn, men aldrig har jeg hørt om det industrifænomen
Jeg har stukket hovedet over hækken i nabolaget et par steder for en sludder, men de har også hybridhøns. Så har jeg kigget i diverse blogs, og også der er jeg blevet skuffet, fordi folk har valgt racehøns fra til fordel for de andre.
Det er kun herinde, jeg har kunnet læse mig til forskellen.
Mht. til huse og gårde, ville det være skønt med anvisninger der var nemmere at finde ude på det store Google. Herinde har jeg også fundet de gode oplysninger om materialer og størrelser osv.
Men det kræver jo at man finder helt herind, og ikke bare hopper i den første netbutik man ser.