Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Indehøne  (Læst 2355 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Musashi

• Passiv bruger
Indehøne
« Dato: 16 Februar , 2015, 13:25 »
Hejsa

Jeg har et spørgsmål

For en rund måned siden tilførte jeg bestanden 7 nye beboere.  Det går faktisk rigtig godt nu hvor hakkeordenen er faldet på plads. En af hønsene, en enlig orpington, som er nederst i hakkeordnen, kommer stort set ikke ud. Hun har fået en del tæsk undervejs, men lader egentlig til at tage det med ophøjet ro, og ingen umiddelbare skader på hende undervejs. Hun kommer bare stort set ikke ud af huset i løbet af dagen. hun er aktiv og lægger fine æg, samt sidder nu uden problemer på pinden sammen med de andre om aftenen.

Skal man tvinge hende ud, altså lukke lågen til hønsehuset så ingen kan komme ind, eller skal man bare lade hende selv finde ud af det?

Når der er tid kommer hun på ophold i drivhuset hvor hun kan støvbade og få noget lys, men det er jo ikke optimalt på sigt...

simon
« Senest Redigeret: 16 Februar , 2015, 14:24 Fra Musashi »

Offline Veteranen

• Passiv bruger
Sv: Indehøne
« Svar #1 Dato: 17 Februar , 2015, 20:02 »
Lidt svært at sige hvad det rigtige er. Hvis hønsegården er stor nok ville jeg hjælpe hende lidt ud så hun får lidt motion og måske bedre opnår en alliance med en eller flere af de andre.
Ofte er mobberiet hårdest når de skal på pinden om aftenen, og de nederste i hierarkiet kommer først op når det er helt mørkt eller må ligge nede i strøelsen.
Belært af disse erfaringer vil jeg ikke længere have en enkelt anderledes høne ind i flokken.
Men selvfølgelig kan det lykkes. Held og lykke med det!  /o
Havehøns giver fred, afstressning og harmoni.
8 store "hjemmelavede" høns på græs.