0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Nåh.. Altså jeg siger/skriver heller ikke at mine høns/æg er økologiske når jeg sælger. Jeg siger de har fået økologisk foder! Det er min måde at gøre det på og det fungerer fint.
Jeg har opretholdt Økologisk Autorisation igennem 10 år, og kan oplyse at man skal have et landbrugsareal på mindst 2 ha, og at haver og køkkenhaver ikke kan indgå!Jeg har netop modtaget det nye opdaterede regler, som kan ses her:http://naturerhverv.dk/fileadmin/user_upload/NaturErhverv/Filer/Tilskud/Arealtilskud/Miljoe_oekologitilskud/2015_Miljoe-_og_oekologitilsagn/Vejledning_til_OEkologisk_Arealtilskud_020215.pdfSkal man også, som jeg har, have dyrehold med ind under, (og alle dyr der er på bedriften skal med) så bliver der langt flere regler at efterkomme!!
du skal vel have et økologisk Autorisations nr, hvis du sælger som økologisk. andet er at sidestille dig med bedragere, selv om du gør alt i god tro, ø mærket er jo underlagt en vis kontorl, og bunker af papir, og får dine høns rester skal din dokumentation jo omfatte hele husholdningen, , det er ikke nemt at være idealist, når regler er lavet af magtens pengemænd, men pøj pøj med kampen