Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Så kom han - ulven!  (Læst 8478 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Så kom han - ulven!
« Svar #75 Dato: 21 Marts , 2015, 10:10 »
Netop  ;D  der eksisterer mange flere kopper kaffe end ulve  /o
Nu er jeg bestemt ikke selv nervøs/bange for ulv.
Mere de mange skader vi kommer til at se fremover.
Og de antal drab af ulv i de seneste 50 år, kan vi jo intet bruge til, da en ændret adfærd med ulve der trænger nærmere på mennesker, så bliver risici selvfølgelig øget.
Go morgen, og nyd og du din kaffe  ;)

Offline randi nielsen

• Passiv bruger
« Svar #76 Dato: 21 Marts , 2015, 13:42 »
jeg tror, jeg hellere vil kvæles i kaffen end overfaldes af en ulv, ;)

Offline Rudy

• Bruger

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #78 Dato: 23 Marts , 2015, 23:13 »
Jamen, hvis ikke ulven skal være her i DK, hvor skal den så være? Den har jo selv fundet herop, fordi den har fundet området godt at slå sig ned i. Hvis den ikke trives her, så er den væk igen.

Anders og Mikkel, det er super gode pointer. Jeg tillader mig at tvivle på at ulven vil interessere sig for vores høns, derimod kan det tænkes at en ulv i nabolaget holder ræv og mink væk, da ulven anser dem som konkurrenter.

Ulven vil være med til at sprede de store flokke af rå og krondyr og hjælpe med at nedbringe de skader disse gør på kornmarker. Jeg forstår godt dem der er bekymrede for deres dyr, men der er rigtigt gode resultater fra Tyskland med at hegne dyrene rigtigt ind. Vi har levet godt på den uret vores forfædre begik da de udryddede ulven. Nu er den kommet tilbage og den trives sandsynligvis. Ja det vil kræve nogen ændringer, men sådan er livet.

Nu tilbage som Johanne Schiødt