Jeg er ny her i dette forum, det er første gang jeg har høns,
jeg fik dem af en ven, som havde naboer som ikke kunne have hanegal, det startede som hjælp til ham, men er sidenhen blevet fasineret af dem.
Jeg har tidliger haft fugle, både store parakitter og småfugle, hønsene går i småfugle voliere, som er sikret med dobbelt trå/ pleciglas, bund med fliser pålagt 200 m/m muld.
Jeg har lavet en adganghul ud af volieret som der bliver lukket for om natten.
Da jeg har tunge høns, pt 1 hane og 3 høns, har jeg indhegnet rundt om volieret, kun med 90cm høj tråd, det var det jeg havde.
forneden har jeg 2 tråd 5 cm og 15 cm over jord og i top 1 tråd, det er sat til en elefant hegn.
Så jeg prøver at passe på mine høns
Jeg har inder voliere til fuglene i 1 32 m2 stort isoleret hus, der er det meningen at
jeg skal have lavet hønsehus og have redekasser og sidepinde inde, pt er de i volieret areal ca 15 M2
Så på sigt vil hønsene få hønsehus med adgang til voliere og om dagen stor hønsegård med, hvor en del er halmgård, halmen bliver endevendt flere gange, især når den får en håndfuld hvede smidt i halmen, så er der aktivitet.
Hegnet er prøvet af, katten skulle prøve at røre hegnet, resultat et spring op i luften på over en halv meter, så er den vendet fra hønsene.
Man kan ikke sikre sig fra alt , men strøm har alle dyr respekt for, ikke mindst ræven, så jeg håber at have mine høns i fred, så det er mig der bestemmer om de skal lade livet, ikke ræve og mink
Det var lidt om mig
Hilsen den ny; maskinarbejderen