Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Æglægningshygge  (Læst 1116 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kejser

• Passiv bruger
Æglægningshygge
« Dato: 08 Januar , 2015, 16:34 »
I går morges kiggede jeg ud i vores lille hønsegård, hvor vi har 6 rare høns gående. Jeg kunne kun se 4, hvilket undrede mig, da de om morgenen altid er ude for at spise og skrabe. Min mand gik ud for at se, hvor de sidste to var, og til hans undren lå de gudhjælpemig side om side i redekassen (og her må de virkelig have ligget klemt) og lagde æg. Det har jeg alligevel aldrig hørt om før! Jeg troede høns var meget private omkring æglægningen. Og at de ligefrem lå to i samme kasse - ja de må vel have hygget sig!

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Æglægningshygge
« Svar #1 Dato: 08 Januar , 2015, 16:39 »
Det er helt normalt.De vil gerne ligge og hygge sig sammen om deres fælles anstrengelser  /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Kejser

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 08 Januar , 2015, 16:50 »
Vil de? Jamen så skal de sørme også have lov. Jeg troede bare det var en situation hvori de gerne lige ville have lidt privatliv.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 08 Januar , 2015, 17:28 »
Af og til dukker der billeder op, hvor hele familien høns ligger klemt i samme kasse, selv om der er seks andre ledige ::).

Høner kan også finde på at ruge sammen. Her er mine to hvide blandingshøns, der opfostrede et hold kyllinger for nogle år siden. De veg ikke fra hinandens sider mens kyllingerne voksede op.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tove

• Bruger
« Svar #4 Dato: 11 Januar , 2015, 20:43 »
Ork! Jeg har oplevet at opdage en tredje høne under de to, jeg umiddelbart kunne se, da jeg skulle tjekke om der var æg til mig. Og vi havde for mange år siden en flok høns, som absolut kun kunne bruge 1 (af 4 mulige) redekasse(r). Så dels lå de nærmest i lag, og dels havde vi i indtryk af, at de stod med krydsede ben og ventede pø at komme til i yndlingskassen
 :)
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Kejser

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 13 Januar , 2015, 18:12 »
Skønne billeder og historier! Og hvor er jeg glad for, at mine kære høns bare hygger og ikke "slås om pladsen".