Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Store kyllingedag  (Læst 1514 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Store kyllingedag
« Dato: 23 April , 2009, 16:47 »
Ih der er kommet kyllinger i dag.
I maskinen er der indtil videre kommet 9 kyllinger og der er i hvert fald 4 mere der har hakket hul.

Skrukken viste mig i dag at den havde fået 7 kyllinger. Dog kunne jeg lige fra starten se at der var en af dem den ikke var så glad for, for den gik hele tiden fra den og lod kun de andre komme under dynen. Så en af de mange gange jeg kiggede ind til dem, fandt jeg den ene liggende på ryggen helt kold og slap. Jeg samlede den op og ville lige se til de store kyllinger før jeg ville gå ud og smide den i skraldespanden. Da jeg holdt dem mellem mine hænder mærker jeg så pludselig et lille "spark", sørme om ikke der var liv i den.

Så ind på sofaen, kylle i kavalergangen og uldtæppe over os. ½ time efter kom det første pip, og så tog den ellers fat i at vride sig rundt, kradse og pippe. Da jeg var helt rød af dens små kløer i kavalergangen kom den ned under varmelampen sammen med 4 kyllinger fra rugemaskinen. Og nu piper den rundt dernede og hygger sig :)

Anden gang jeg kigger til skrukken, ligger der en død kylling på gulvet helt smurt ind i l**t. Skrukken har simpelthen skidt den ihjel. Og jeg var helt sikker på den var død den her gang, den var helt stiv.

Men men men skrukken viser mig at den har 6 kyllinger tilbage, så der var fra starten kommet 8, den har bare gemt den ene for mig. :)

Så alt i alt en travl kyllingedag :), men dejlig.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Store kyllingedag
« Svar #1 Dato: 23 April , 2009, 17:01 »
 <M <M <M
Elsker bare den slags historier :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 23 April , 2009, 18:09 »
Hvor var det godt du havde nogle søskende til "den lille udstødte"  <S
Hvis man nu ikke havde haft det, mon så ikke man kunne have lagt den under skrukken til sengetid? *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 23 April , 2009, 20:29 »
Jo det tror jeg godt man kunne. :)

Ih hvor er jeg bare glad for jeg ikke smed den i skraldespanden.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 23 April , 2009, 20:37 »
Hold da op hvor har du haft travlt og genoplivet en kylling... Det lød hyggeligt  <M
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Hebber

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 24 April , 2009, 08:52 »
Hej Lisbeth
Det lyder da rigtigt hyggeligt.
Jeg er snart færdig med mit projekt hønsehus. Jeg har forelsket mig i lys Sussex, de er da bare så nuttede.
 kan jeg evt. købe af dig?  Jeg vil gerne have 1.4 og gerne i æglægning eller tæt på.
Hvornår skal du til Mors næste gang?  :)
1.6.9 Lys Sussex, 3,3 dværg Wyandot, 0,04 blandingskyllinger sussex/dv. wyandot 2.1.2 firbenede musefangere 1.0 lys Golden Retriever 0.1 ægtefælle

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 24 April , 2009, 10:56 »
 <I

At redde et lille nyt liv fra at dø er simpelthen solskin for sjælen. Også selvom det "bare" er en kylling.

Tillykke med dem

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 24 April , 2009, 11:39 »
@ Hebber Jeg har ikke lige 1.4 jeg vil af med lige nu. Jeg sælger mere daggamle kyllinger, men dem er der lidt kø på lige pt.
Men det kan være at jeg vil af med nogle af kyllingerne fra sidste år til efteråret når rugeperioden er overstået. Eller at der kommer nogle overskudskyllinger i løbet af året som du kan købe til efteråret.

Jeg tror det er lidt et uheldigt tidspunkt at lede efter ståre høns lige nu, da de fleste bruger dem til at ruge osv. Det bliver nok nemmere til efteråret. :)

@Storm-Olsen Ja det er en helt utrolig oplevelse at se den pippe rundt nede i kassen nu, sammen med de andre kyllinger fra maskinen. Man kan tydeligt se hvad det er for en af dem da den er lidt mere dunet. Den startede jo livet under skrukken, og så bliver de altså lige poleret en gang af skrukkens fjer så de bliver lidt mere dunede :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Hebber

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 24 April , 2009, 18:42 »
Helt  OK lisbeth. Så vil jeg gerne på ventelisten  ;)
1.6.9 Lys Sussex, 3,3 dværg Wyandot, 0,04 blandingskyllinger sussex/dv. wyandot 2.1.2 firbenede musefangere 1.0 lys Golden Retriever 0.1 ægtefælle

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 24 April , 2009, 18:51 »
Skriver lige en pb ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth