Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Registrering af høns  (Læst 4833 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Visti

• Passiv bruger
Registrering af høns
« Dato: 09 December , 2014, 21:40 »
Jeg har forsøgt om jeg kan finde noget om dette emne men synes ikke og kunne finde noget svar.. skal mine høns registreres nogen steder. jeg har 4 høns og en hane af rasen sussex. i så fald at de skal registreres hvor skal dette så gøres?

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Registrering af høns
« Svar #1 Dato: 09 December , 2014, 21:48 »
Nej, mener først at der er krav om chr nr når man har over 100 høns eller sælger æg i større mængder eller kød
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 10 December , 2014, 06:56 »
Ingen grund til registrering.

Sakset fra Fødevarestyrelsen:

Dine fjerkræ skal registreres i CHR, hvis du kan sige ja til et eller flere af følgende punkter:
1. Du leverer konsumæg til anvendelse uden for egen husholdning.

2. Du leverer slagtedyr eller konsumæg til et fjerkræslagteri, ægpakkeri eller en ægproduktvirksomhed.

3. Du ejer fjerkræ, der opdrættes med henblik på konsumægsproduktion.

4. Din virksomhed og dine dyr er omfattet af bekendtgørelse om fjerkræsproduktion og omsætning af fjerkræ.

5. Dit rugeri er omfattet af bekendtgørelse om mindre rugerier samt omsætning af hobbyfjerkræ.

6. Du har dyr, der skal anmeldes i henhold til bekendtgørelse om opdræt af fjervildt.

7. Du har strudsefugle, der skal anmeldes i henhold til bekendtgørelse om opdræt af strudsefugle.

8. Du har mere end 100 stk. levende fjerkræ på omsætningstidspunktet, og som registreres i henhold til bekendtgørelse om pligt til overvågning for fugleinfluenza hos fjerkræ og opdrættet fjervildt.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Visti

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 11 December , 2014, 19:25 »
Tak for info regnede jeg heller ikke med vidste bare min far havde hans registreret for nogle år tilbage.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 11 December , 2014, 21:42 »
Dengang i 2005 hvor fugle influenzaen var på det højeste og alt fjerkræ skulle holdes under fast tag, der opfordrede myndighederne også folk med fjerkræ til at lade sig registere, så man viste hvor der var fjerkræ
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub