Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hane  (Læst 11705 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: hane
« Svar #15 Dato: 07 December , 2014, 05:20 »
så fik jeg købt mig en fin hane idag han er 5 mnd og en flot fyr af racen araucaner så må vi se om han kan styre flokken

Det gik hurtigt  ;D Tillykke med ham - ham bliver du og hønerne helt sikkert glade for. Han er stadig en ret ung gut, så han vil nok være lidt under tøflen i starten - men super klar til at være herre i hønsehuset, når det dejlige forår kommer
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #16 Dato: 07 December , 2014, 10:45 »
så fik jeg købt mig en fin hane idag han er 5 mnd og en flot fyr af racen araucaner så må vi se om han kan styre flokken
/o Tillykke med hanen. Post gerne nogle billeder hvis du vil - vi er så nysgerrige herinde ;D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Scooter1376

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 07 December , 2014, 12:29 »
her er det første billede en anelse uskarpt men skal nok tage flere

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #18 Dato: 07 December , 2014, 14:38 »
Han ser fin ud /o. Han skal nok komme godt ud af det med dine høns. :)
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline alrk

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 07 December , 2014, 15:34 »
Det er super - det er altså sjovere at have en hane i flokken, hvad angår underholdningsværdien af høns. Det er skægt nok at have ham rendende, især fordi hanen tit stikker lidt ud fra flokken når de trisser rundt er han tit lidt mere årvågen overfor andre dyr.

Han vil også give advarselslyde af sig når fugle flyver hen over hønsene eller hvis der kommer en hundelufter forbi, hehe.
0.2 Faverolles
1.1 Orpington
0.1 New Hampshire
0.1 Isa Brown - Pensionist
0.2 kryds Faverolle kok på New Hampshire

Offline Veteranen

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 07 December , 2014, 15:56 »
Nogle gange må også jeg overgive mig :)
Med billedet af Helle K. s hjemmelavede høne er det jo igen bevist, at det hjemmelavede også kan falde godt ud. Lidt interessant, at fodbefjedringen blev avlet ud :angel:
Ved at I og mange andre avler selv, så reduceres salget af industrihøns til private, det syntes jeg er godt!
Vi holder selv meget af vores egne hjemmelavede høns, og derfor skal de "udfases" over længere tid til fordel for mere renracede.
Tak for billedet til Helle K, og held og lykke med hanen til alrk /o
Havehøns giver fred, afstressning og harmoni.
8 store "hjemmelavede" høns på græs.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #21 Dato: 07 December , 2014, 16:11 »
Min smukke Isa - araucana/faverolles blanding har tydeligvis fået farven efter sin faverolles farmor, men resten af Emma er rigtig meget araucana og så oven i købet to fine tuffer :-) Hun lægger olivengrønne æg

Hendes helsøster er også en meget smuk høne - samme farve men dobbelt så stor, uden tuffer men med 5 tæer på hver fod efter sin farmor. Hun lægger brune æg. Ingen af de to har fjer på fødder eller ben og begge har hale.

De blandinger jeg laver, bliver alle her i hønsehaven og jeg synes, det er sjovt og interessant at se, hvad efterkommerne udvikler sig til. Jeg har kun fået smukke dyr med dejlige psyker

Til Scooter - her er en dejlig høne af en Isa mor og en raceren  blå araucana far Hun har et fantastisk mildt sind - er en meget robust høne og vejer godt 3 kg. Hun lægger olivengrønne æg. Alle fire i det kuld er haleløse som deres far.

« Senest Redigeret: 07 December , 2014, 16:37 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14