Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Roundup og høns !  (Læst 2281 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kræmmerkjeld

• Passiv bruger
Roundup og høns !
« Dato: 03 December , 2014, 22:22 »
Hej !

Jeg har haft høns i mere end 20 år. Jeg er for nogle år siden flyttet længere ud på landet.
Jeg har tidligere haft Sussex der, hvor jeg boede tidligere og aldrig haft de store problemer.
Nu synes jeg det er med blandede følelser jeg har med mit hønsehold på 16 individer.
Jeg observerer dårlig trivsel og meget få æg af høns som er et og to år gamle. Hønsene går ofte frit og i dette efterår har min nabo sprøjtet græs i et læhegn som hønsene har spist af inden jeg opdagede, at det visnede ned. Har Roundup indvirkning på høns og æglægning ?

Krræmmerkjeld

Offline kristiank

• Bruger
Sv: Roundup og høns !
« Svar #1 Dato: 04 December , 2014, 05:52 »
de er ikk bare gået i en kraftig fældning, umidelbart tror jeg ikk at giften ville gøe skade på dine høns fordi de får et enkelt pust, var det i drikkevandet eller en længer påvirkning, så måske

Offline Lone

• Bruger
« Svar #2 Dato: 04 December , 2014, 09:13 »
Eller kan det være utøj, der tapper dem for energi?
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline hopper

• Passiv bruger
  • Høns i haven - lykkepiller uden bivirkninger!
« Svar #3 Dato: 05 December , 2014, 17:13 »
Det kan også være orm.
Jeg har haft haner, der pludselig væltede om. Utrivelighed uanset, hvad jeg gjorde.
Fik et par dyr obduceret af dyrlæge, der kunne konstatere massivt ormeangreb af trådorm.
Øv bøv. Send en gødningsprøve til mikroskopi for parasit æg. Pengene er godt givet ud. :)