Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad er de værd? (6 hybrid høns + en brahma hane)  (Læst 10857 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline nimrod

• Passiv bruger
Sv: Hvad er de værd? (6 hybrid høns + en brahma hane)
« Svar #15 Dato: 05 December , 2014, 09:30 »
Normalt bruges termen hybrid om industrihybrider, det er dem man kan få som udsætterhøns fra en producent eller evt. købe direkte fra opdrætterne (store firmaer som hellevad etc.)

Så ja jeg vil også kalde dine for krydsninger eller måske bare havehøns af ukendt oprindelse ;)
De er i hvert fald noget helt andet end hvis man tror man har købt en traditionel hvid hybrid :)

Det er faktisk et prisdilemma, selvfølgeligt koster renracet mere end gadekryds -  Tanja jo ret i at billige dyr måske ender de forkerte steder, men man kan heller ikke sælge noget til mere end det er værd :(
Det bedste er nok enten at spise sig ud af problemet eller at sælge billigt til venner/bekendte :)
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #16 Dato: 05 December , 2014, 17:54 »
som nogle er inde på er de jo nærmest værdiløse, og aligevel bør de jo nok koste lidt, der følger jo nok foder og vand ting med, og en rest foder, så hvis det er det hele så er 100-200 nok ikk ved siden af

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #17 Dato: 05 December , 2014, 19:45 »
Fordi dine høns ikke har en fin stamtavle, kan de sagtens være noget værd. Der er mange familier, der gerne vil give en god pris for høns til haven, selv om de ikke er af en bestemt race. Husk på, at en hønnike fra et rugeri koster ca. 80 kroner. Lav en god salgstekst. Tag nogle gode billeder, også af deres æg. Det kan sagtens lade sig gøre at få en god pris for din fine lille flok. Jeg må indrømme, at jeg ikke forstår en salgspris på 150 kroner for 7 levende individer. En lille dværghamster fra dyrehandleren koster mere end det.

Jeg har selv tre hvide blandingshøns gående. De er af absolut udefinerbar herkomst, men sikke en gevinst at have dem gående i hønsegården. De blev købt i sommeren 2010, da de var et år gamle, for en flad 50-krone seddel pr. stk., hvilket jeg også dengang synes var meget billigt. De tre hvide høns er gode æglæggere, fremragende kyllingereførere og har et jernhelbred. De fylder seks år til foråret. Jeg har solgt afkom af de hvide høns blandet med en maranhane for 50 kroner pr. daggammel kylling, så det kan godt lade sig gøre at få en fornuftig pris, for sine havehøns /o.
« Senest Redigeret: 06 December , 2014, 07:17 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #18 Dato: 05 December , 2014, 20:15 »
Nu er der så ingen høns som har stamtavler
« Senest Redigeret: 05 December , 2014, 21:28 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Scooter1376

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 05 December , 2014, 21:38 »
hvorfra i landet kommer du?

Offline Lonekh

• Bruger
« Svar #20 Dato: 08 December , 2014, 15:32 »
Jeg er helt på Tanjas side, man skal ikke forære dyr væk, hvis man kan undgå det. Det skulle lige være som suppehøne til sin gamle mor eller lignende. En krydsningshøne har også kostet penge at producere. Dyrenes beskyttelse anbefaler, at man altid tager betaling for dyrene, netop fordi det er den mindste udgift ved det, at have dyr.
Vi må oppe os  :laugh: og være villige til at betale mere for vores fjerkræ.  <L
Mvh Lone
1,2,25 Brahma
0,2 blandingshøns
0,3,2 skotsk højlandskvæg
1.0. tysk langhåret hønsehund
1,0 tysk ruhåret hønsehund
1,0 kat
1 lækker mand

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #21 Dato: 08 December , 2014, 15:53 »
Fordi dine høns ikke har en fin stamtavle, kan de sagtens være noget værd. Der er mange familier, der gerne vil give en god pris for høns til haven, selv om de ikke er af en bestemt race. Husk på, at en hønnike fra et rugeri koster ca. 80 kroner. Lav en god salgstekst. Tag nogle gode billeder, også af deres æg. Det kan sagtens lade sig gøre at få en god pris for din fine lille flok. Jeg må indrømme, at jeg ikke forstår en salgspris på 150 kroner for 7 levende individer. En lille dværghamster fra dyrehandleren koster mere end det.

Jeg har selv tre hvide blandingshøns gående. De er af absolut udefinerbar herkomst, men sikke en gevinst at have dem gående i hønsegården. De blev købt i sommeren 2010, da de var et år gamle, for en flad 50-krone seddel pr. stk., hvilket jeg også dengang synes var meget billigt. De tre hvide høns er gode æglæggere, fremragende kyllingereførere og har et jernhelbred. De fylder seks år til foråret. Jeg har solgt afkom af de hvide høns blandet med en maranhane for 50 kroner pr. daggammel kylling, så det kan godt lade sig gøre at få en fornuftig pris, for sine havehøns /o.

Hvis ikke man vil betale 50,- for en høne / hane , er man ikke opsat på at få fjerkræ.Uanset om det er krydsninger eller racer , er prisen den samme for at producere dem.Kattens Værn anbefaler at man tager mindst 50,- for en killing eller voksen kat for at undgå at det er en pludselig indskydelse man får i et af sine lyse øjeblikke.Det samme med høns og kyllinger.
Hilsen Leif
Kanariefugle.