Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Top 5 over hønseracer  (Læst 3429 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Top 5 over hønseracer
« Svar #105 Dato: 06 Maj , 2009, 22:10 »
Det kan jeg godt følge dig i, Tine, for når alle hønsene er ens, eller næsten ens, er det lidt sværere at følge med i. Det er sjovt, når man kan kende forskel, og så rigtig kan følge med i deres forskellige personligheder.  *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Top 5 over hønseracer
« Svar #106 Dato: 06 Maj , 2009, 22:18 »
Jeg vil nu lige sige at man lærer at kende nogle af sine høns fra hinanden når man lader dem blive 3-4 år selv om de er lys sussex allesammen :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Top 5 over hønseracer
« Svar #107 Dato: 07 Maj , 2009, 08:43 »
Selvom mine høns er samme race hele banden er det jo en værre indianer-flok. Flokken består af 7 forskellige farver. På den måde får jeg selvfølgelig ikke renavlede farver, men jeg har en broget og mangfoldig og glad flok høns. *p
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Susanne

  • Gæst
Sv: Top 5 over hønseracer
« Svar #108 Dato: 07 Maj , 2009, 09:00 »
Stinne, jeg har lissådan!

To blå, 1,2 vildtfarvede og fire røde silker.  Og i øjeblikket 13 rugeæg fra en bekendt, der har hvide, sorte, røde og gule silkehøns og -haner gående sammen. (og de klækker her på søndag d. 10. - juhuuu!)

Så jeg ender osse med en masse dejlige blandinger af farverne.    :D

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Top 5 over hønseracer
« Svar #109 Dato: 07 Maj , 2009, 09:12 »
Ja, Susanne, vi er måske ikke selvskrevne (aktive) deltagere på diverse raceudstillinger, men hvad gør det; jeg glædes over min indianer-stamme hver eneste dag.  :P
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Top 5 over hønseracer
« Svar #110 Dato: 07 Maj , 2009, 15:51 »
Var det derfor du fik landhøns?
Bestemt ikke. Jeg fik landhøns fordi min storebror fik nogle sjældne sølvhalsede dværge forærende, og fordi han skulle ruge nogle brune kyllinger ud til sin daværende arbejdsgiver. Dem fik jeg lusket mig til i stedet for.

Han arbejdede på Thorshøjgård i Nordsjælland. Biodynamisk med gamle danske husdyrracer.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.