Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Fældning og vægttab.  (Læst 5541 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lene Skelmose

• Gæst
Fældning og vægttab.
« Dato: 14 Oktober , 2014, 12:40 »
Kan man sige noget fornuftigt om hvor meget en høne må tabe sig under fældning? Min ene Orpingtonhøne vejer nu kun 2450 g. Jeg har taget hende ind til observation og særforplejning.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Fældning og vægttab.
« Svar #1 Dato: 14 Oktober , 2014, 13:28 »
Hvad vejede hun før fældningen?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #2 Dato: 14 Oktober , 2014, 13:52 »
Ca tre kilo. Nok til at være en meget stabil æglægger.

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #3 Dato: 14 Oktober , 2014, 13:57 »
Hun har været noget mat i det i går og i dag. Blev i går i hønsehuset hvor hun lå og kikkede ind i et hjørne. Blev også inde her til morgen. Ingen ædelyst. Jeg kan ikke finde sygdomstegn.

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #4 Dato: 15 Oktober , 2014, 09:30 »
Spiser nu  og klatter normalt. Kommer ud igen i dag, når regnen holder op. Jeg gætter på at hun er afkræftet pga fældningen, men undrer mig. Det er trods alt en naturlig ting.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #5 Dato: 15 Oktober , 2014, 10:03 »
Jeg har også haft en brahma i år, der var meget afkræftet pga fældning, og det undrer også mig, for hvis hun havde levet i naturen, så tror jeg da hun var blevet ædt.

Min gik med et par uger gamle kyllinger, da hun begyndte at fælde, og dem opgav hun faktisk helt. Hun spiste ikke og kaldte ikke på kyllingerne. Hun accepterede at de lå hos hende, men gjorde overhovedet ikke noget aktivt. Det eneste hun spiste var når jeg kom med godbidder fra køkkenet. De værste dage der fik hun kun 4-5 stykker dåsemajs, så ville hun ikke mere. Men hun kom da igennem heldigvis.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #6 Dato: 15 Oktober , 2014, 12:30 »
Raziel
Godt at høre, at man ikke er alene! Jeg har sat hønen udenfor. Hun gik straks ind i hønsehuset og lagde sig på gulvet. Måtte flytte hende op i redekassen for at kunne muge ud og der ligger hun endnu. Skal nok bare sørge for at hun har det tørt og godt og  fodre hende med livretter. Og så håbe det bedste.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #7 Dato: 15 Oktober , 2014, 16:47 »
Jeg satte for øvrigt varmelampe op hos min, mest pga kyllingerne, men hønen brugte den også. Så skulle hun jo ikke bruge så meget af hendes sparsomme energi på at holde varmen.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #8 Dato: 15 Oktober , 2014, 19:17 »
Jeg har taget hende ind her til aften. Havde ikke været i foderet i hønsehuset. Her kan jeg bedre holde øje med at hun spiser og hun kan bedre holde varmen. Jeg synes jo hun har godt af at komme ud, men hun spiser mere herinde og det ser ikke ud til at genere hende . Så hun bor i gangen indtil hun trives med at være ude.