Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Race oversigt  (Læst 1682 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

TuT

• Gæst
Race oversigt
« Dato: 07 August , 2014, 17:05 »
Ja som overskriften siger har jeg lavet en raceoversigt, fordi jeg ved hvor uoverskueligt det kan være at skulle vælge race. Det er nok mest til nybegyndere som ikke ved hvilken race de skal vælge.

Hvis i har nogle ting der mangler, eller nogle ting jeg har skrevet forkert må i lige skrive det, så vil jeg ligge listen ind med alle rettelser om en uges tid.

Håber i kan bruge den /o

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Race oversigt
« Svar #1 Dato: 07 August , 2014, 17:07 »
Det er en rigtig flot raceoversigt, du har lavet, Mathilde /o /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

TuT

• Gæst
« Svar #2 Dato: 07 August , 2014, 17:19 »
Det er en rigtig flot raceoversigt, du har lavet, Mathilde /o /o

Tak, håber den kan hjælpe de nye ;)

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #3 Dato: 07 August , 2014, 17:33 »
Flot skema :) Kunne du evt tage æggefarver med også?
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

TuT

• Gæst
« Svar #4 Dato: 07 August , 2014, 17:44 »
Flot skema :) Kunne du evt tage æggefarver med også?

Ja, det havde jeg slet ikke selv tænkt :P /o

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #5 Dato: 07 August , 2014, 17:51 »
1. Det er noget vrøvl at barneveldere er hårde mod andre høns. Jeg har godt nok set det står i en hønsebog, men det har intet hold i virkeligheden. Det er tværtimod en meget rolig og tillidsfuld race, både over for mennesker og andre høns. Og det med at den er god til at finde foder selv er igen direkte taget fra en hønsebog. Den er glimrende til det, men det er alle andre høns jeg har mødt også....
2. New Hampshire skrukker ikke/nærmest aldrig, så derfor er de ikke gode skrukker endsige kyllingemødre.

Ellers en fornuftig gennemgang. Jeg har kun tjekket op på fakta om de racer jeg kender bedst.
« Senest Redigeret: 07 August , 2014, 17:54 Fra Henriette Hall »
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

TuT

• Gæst
« Svar #6 Dato: 07 August , 2014, 17:59 »
1. Det er noget vrøvl at barneveldere er hårde mod andre høns. Jeg har godt nok set det står i en hønsebog, men det har intet hold i virkeligheden. Det er tværtimod en meget rolig og tillidsfuld race, både over for mennesker og andre høns. Og det med at den er god til at finde foder selv er igen direkte taget fra en hønsebog. Den er glimrende til det, men det er alle andre høns jeg har mødt også....
2. New Hampshire skrukker ikke/nærmest aldrig, så derfor er de ikke gode skrukker endsige kyllingemødre.

Ellers en fornuftig gennemgang. Jeg har kun tjekket op på fakta om de racer jeg kender bedst.

1. Det med barnevelderen har jeg læst ja
2. Det med New Hamshirene står i leksikonet
Skal nok lave begge dele om, men det er ikke noget jeg har digtet... ;)

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #7 Dato: 07 August , 2014, 20:10 »
Rigtig god ide og flot med at kun tage det i korte træk så det er mere overskueligt.

Der er et par småting, men dem skal du nok få styr på ved hjælp af andre herinde. Skal nok få kigget igennem for dem jeg kender og kan eventuelt tjekke op på standarden om vægte passer på de forskellige.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

TuT

• Gæst
« Svar #8 Dato: 08 August , 2014, 10:49 »
Rigtig god ide og flot med at kun tage det i korte træk så det er mere overskueligt.

Der er et par småting, men dem skal du nok få styr på ved hjælp af andre herinde. Skal nok få kigget igennem for dem jeg kender og kan eventuelt tjekke op på standarden om vægte passer på de forskellige.
Tak, der er også nogle vægte jeg mangler, fordi de ikke stod i Leksikonet (f.eks. dværg Maran)

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #9 Dato: 08 August , 2014, 11:59 »
Jeg bruger standarden for at være sikker da det nogle gange kan ændres. Sender en pb når jeg får set på det istedet for at remse det hele op i tråden her.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

TuT

• Gæst
« Svar #10 Dato: 08 August , 2014, 12:38 »
Jeg bruger standarden for at være sikker da det nogle gange kan ændres. Sender en pb når jeg får set på det istedet for at remse det hele op i tråden her.

Super /o

TuT

• Gæst
« Svar #11 Dato: 08 August , 2014, 19:41 »
Her er jeres rettelser indtil videre /o
Hvis der er mere der skal rettes så skriv, så oversigten bliver så præcis som mulig ;)

Nu håber jeg det er den rigtige liste jeg fik vedhæftet :P