Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Advarsel  (Læst 1513 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jesper Janken

• Passiv bruger
Advarsel
« Dato: 07 August , 2014, 16:32 »
Til alle jer nye der overvejer at have høns som jeg selv gjorde for et halv år siden man skal passe meget på nu startede jeg med 1 hane og 5 høner nu har min skruk så ruget 10 kyllinger ud som er knap 2 måneder gamle jeg har købt yderligere 2 høns og nu ligger madammen sku skruk igen kunne selvfølgelig vælge at hun ikke fik så mange æg men valgte istedet at gå i gang med at udvide min hønsegård fra ca 40 m2 til ca 180 m2 så pas på det ender med at gribe om sig heldigvis havde jeg da lavet hønsehuset rigelig stor fra starten af
Lys Sussex 1.5.13
Grünlægger 0.2
Maran 0.0.10

Offline morT4

• Passiv bruger
Sv: Advarsel
« Svar #1 Dato: 07 August , 2014, 16:43 »
HA HA HA HA kender det godt  ::) startede med 1,2 høns for nogle år siden. Bestanden er blevet jævnt udvidet og i år er mine høner så gået amok. 4 høns havde gemt sig i haven og kom først frem igen 3 uger senere med ialt . . . . 40 kyllinger + en høne som ligger på 10 æg + 3 til som er blevet flade som pandekager og kagler vrissent når jeg nærmer mig. NU tror jeg jeg har rigeligt til fryseren senere på året  :o
1,1 (+2 vallaker?) hest
0,1 ruhåret hønsehund/labrador blanding
1,2,3 katte
1,0 laksefarvede dv Kochin
0,3 orpington
0,2 sorte Australorps
0,20,6 blandings høns
2,2 børn
1    mand

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #2 Dato: 07 August , 2014, 16:52 »
Jep... den skriver jeg også under på... skulle jo bare have 4 høns til at lægge lidt æg... Nu har jeg i alt 41 stykker og 2 høner på æg. Glæder mig til at få slagtet, så mit liv bliver lidt mere overskuelig igen ;)
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 07 August , 2014, 17:36 »
*p Jaaaa, det er hønsefeberen der er kommet snigende og lagt dig ned ;D. Det ER smitsomt, og vidst nok også temmelig kronisk. Skønne forhold for dine høns lyder det til /o.

(og jeg startede i 2010 med 10 daggamle kyllinger i en papkasse - nu har jeg tre hønsehuse, alle mulige, og umulige høns og blandinger samt to vildænder ::) ::))
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 07 August , 2014, 17:39 »
*p Jaaaa, det er hønsefeberen der er kommet snigende og lagt dig ned ;D. Det ER smitsomt, og vidst nok også temmelig kronisk.

Mon saltsyrekuren hjælper her <J
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline MOK

• Passiv bruger
    • Odahesten.dk
« Svar #5 Dato: 08 August , 2014, 10:40 »
Ja - en fjer bliver hurtigt til mange  /o

Vores intention - eller rettere min hustrus  :angel: - var 1,2 - jeg var til flere og startede ud med 1,4 lys sussex, 4 røde amerikanere, 1 grünleger - så døde den ene sussexhøne og jeg ville have et par grünlegere mere men der kom lige 4 "hybridhøniker" med i kassen og hele familien har været voldsomt begejstret for flokken og de mange æg.

Så har vi fået udruget 21 sussexkyllinger i år og indkøbt 15 maranrugeæg, som "heldigvis" kun blev til 3 kyllinger - har indkøbt en blå australorps-hanekylling og så smed en af sussexhønerne sig på en redefuld grønne æg, jeg ikke lige havde set  :-\ så ...

Status er, at vi pt. har alt for mange "fjer" - hyggeligt, men også noget af et arbejde - heldigvis har vi pladsen og stort hønsehus med mange rum, men ...

Der skal nu slagtes hanekyllinger og de fleste af de nuværende høns bliver til dejlig suppe til vinter, men da vi stadig har 9 æg dagligt på 12 høner så bliver det ikke lige nu  ;D så jo ....

Jeg må vist være medunderskriver på "Det-griber-om-sig-dokumentet"  :laugh:
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline Lotus

• Bruger
« Svar #6 Dato: 08 August , 2014, 23:07 »