Problemet er at det myldrer med spørgsmål i mit hoved! Er der nogle af hanerne, der har a-fejl på kammen? For så kan jeg udelukke dem med det samme.
De er 3 måneder gamle, kan jeg vurdere type allerede? De haner der endnu ikke har gule fodsåler, vi de nogensinde få det? Jeg er begyndt at tilsætte majs til deres foder i håbet om at det vil hjælpe. De er dog ikke særligt gode til at æde det, men kan jeg lige så godt opgive med det samme?
Hane nummer 1 i begge stammer er størst og har begge gule fødder. Hane 1 i stamme 1 er dog lidt vel fremme i skoene, og jeg er lidt nervøs for hans temperament. Hans kam er også lidt krøllet i det.
Hane 2 og 3 i stamme 1 har begge lyse fødder og hane 2 er jeg i tvivl om bagkammen. Hane 3 er jeg i tvivl om der er en bitak eller en dårligt skåret kam.
Med hane 1 i stamme 2 er jeg ikke helt sikker på om det er en bitak eller om takken "bare" er bukket. Hane 2 i denne stamme har bedre kam, men lyse fødder og så ligner han en giraf. Da de var 8 uger gamle vejede han mindre end hane 1. Hane 3 i denne stamme er hermed udelukket.