Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hjælp til behandlig af lopper og blodmider  (Læst 1769 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tina rosenberg

• Bruger
hjælp til behandlig af lopper og blodmider
« Dato: 14 Juli , 2014, 08:41 »
Jeg skal i gang med behandling af lopper og blodmider. Jeg har ikke prøvet det før og har brug hjælp til at gøre det rigtige.
Jeg har købt "chok" fluespray hos America Thisted. Kan jeg sprøjte det direkte på hønsene under vingerne og i gumpen? skal det også bruges i hønsehuset?
Jeg har også købt "Virkon S" til at vaske hønsehuset af med. Men jeg læser også andet sted noget om læsket kalk og Hexmixcide. Hvad er det godt for og hvor købes det?
Så har jeg "drop lop" til at komme på hønsene.
Jeg læste også noget med dolomitkalk, det skal man komme i redekasserene. Hvor købes det henne.
Hvad skal jeg starte med Hønsene eller huset? og mangler jeg noget?

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: hjælp til behandlig af lopper og blodmider
« Svar #1 Dato: 14 Juli , 2014, 09:40 »
Hej Tina, der ligger rigtigt mange tråde om mange forskellige måder at gøre det på.

Prøv evt. at gå op i højre hjørne, der er et tomt felt, hvor der er et felt ved siden af, hvor der står Default og ved siden af igen et felt med Søg.

Skriv derefter søge ord i det tomme felt, f.eks. blodmider og tryk så på Søg. Så skulle der gerne vælte frem med forslag.

Held og lykke med at få kål på de små bæster.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub